۱۲ راز پوست کره‌ای‌‌ها؛ روتینی بسیار ساده اما شگفت‌انگیز!

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

پوست کره‌ای‌ها درخشش فوق‌العاده‌ای دارد. مصرف غذاهای خاص و پیروی از یک روتین پوستی منحصربه‌فرد موجب شده تا کره‌ای‌ها پوست فوق‌العاده صاف و زیبایی داشته باشند. اکثر کره‌ای‌ها به صورت روزانه از ماسک‌های طبیعی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنند. اما راز پوست کره‌ای‌‌ها چیست؟ در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با ترفندهای مراقبت از پوست کره‌ای به طور کامل آشنا شوید.

چطور پوستی صاف مثل کره‌ای‌ها داشته باشیم؟

کره‌ای‌ها اهمیت زیادی به پوست خود می‌دهند و پوست زیبا و صاف را نماد زیبایی می‌دانند. اما راز پوست کره‌ای‌‌ها چیست و مردم کره از چه ترفندهایی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند؟ اگر به مشکلات پوستی مبتلا هستید، بهتر است به یک دکتر پوست مراجعه و این مشکلات را برطرف کنید و سپس با مراقبت از پوست خود ظاهری جذاب‌تر به آن ببخشید. در ادامه می‌توانید با ۱۲ ترفند مراقبت از پوست به شیوه کره‌ای‌ها آشنا شوید.

بیشتر بدانید: روتین پوستی روزانه

اینفوگرافی راز پوست‌ کره‌ای‌‌ها
از مهم‌ترین ترفندهای مراقبت از پوست کره‌ای‌ها می‌توان به استفاده از بخور گرم، ورزش پوست، پاکسازی پوست و استفاده از ماسک‌ها و دمنوش‌های مفید اشاره کرد.

۱- استفاده از بخور گرم

برای داشتن پوست صاف و بدون نقص کره‌ای باید بیشتر از بخور آب گرم استفاده کنید. بخور دادن موجب باز شدن منافذ پوست و حذف آلودگی‌ها می‌شود. برای بخور دادن به روش کره‌ای‌ها باید مستقیما در مقابل بخار آب گرم قرار بگیرید و با نوک انگشتان خود پوست را به صورت دورانی و به سمت بالا ماساژ دهید. این کار را برای پنچ تا هفت دقیقه ادامه دهید.

بیشتر بدانید: کرم ترتینوئین برای منافذ باز پوست مفید است؟

۲- ورزش روزانه پوست

کره‌ای‌ها روی پوست خود حساسیت زیادی دارند و از همین رو به شدت برای داشتن پوستی شفاف و زیبا تلاش می‌کنند. اکثر مردم کره برای داشتن پوستی زیبا و بدون نقص از ورزش پوست استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های پوست این است که باید لب‌های خود را غنچه کنید و سپس سرتان را بالا بگیرید و لب‌ها را به همین شکل به سمت چپ و راست حرکت دهید. ماساژ دادن عضلات صورت به سمت بالا نیز یکی دیگر از بهترین ورزش‌های پوستی است که موجب سفتی پوست می‌شود و از افتادگی پوست صورت شما جلوگیری می‌کند.

۳- تمیز کردن پوست صورت

یکی از مهم‌ترین رازهای پوست کره‌ای، پاکسازی عمیق پوست به صورت روزانه است. کره‌ای‌ها معمولا در چند مرحله پوست خود را تمیز می‌کنند. ابتدا برای پاکسازی پوست از فوم‌های شستشو استفاده می‌کنند و در ادامه از یک پاک‌کننده روغنی و سپس از میسلار واتر و تونر برای پاکسازی پوست استفاده می‌کنند. بعضی از کره‌ای‌ها نیز پس از پاکسازی پوست از یک لیمو ترش برای تمیز کردن کامل پوست و روشن شدن رنگ پوست خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید: فیشیال پوست چیست؟

۴- لایه‌برداری پوست

یکی دیگر از کارهایی که کره‌ای‌ها در روتین پوستی خود انجام می‌دهند، لایه‌برداری پوست است. کره‌ای‌ها به جای استفاده از محصولات لایه‌بردار پوست خود را با حوله یا پارچه تمیز می‌کنند. برای این کار یک حوله نرم را در آب ولرم قرار می‌دهند و سپس آن را می‌فشارند. در ادامه حوله را در جهت بالا روی پوست می‌کشند تا آلودگی‌های پوستی کاملا تمیز شود.

۵- استفاده از ماسک‌های پوستی

حقیقت این است که راز پوست کره‌ای‌‌ها در مراقبت‌هایی که به طور مداوم انجام می‌دهند، نهفته است. مردم کره به خصوص خانم‌ها همیشه از ماسک‌های ورقه‌ای و انواع ماسک‌های طبیعی استفاده می‌کنند. کره‌ای‌ها معتقد هستند که پوست ما هر روز به آبرسانی و تغذیه نیاز دارد و از همین رو برای تقویت پوست خود از ماسک زغال، ماسک چای سبز و انواع ماسک‌های مختلف استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید: روتین پوست چرب

تصویر زنی کره‌ای که از ماسک صورت استفاده می‌کند.
خانم‌های کره‌ای برای مراقبت از پوست خود به طور مداوم از ماسک صورت استفاده می‌کنند.

۶- استفاده از تونرهای طبیعی

مردم کره از دوران باستان از مواد طبیعی مثل خیار، گوجه‌فرنگی و هندوانه برای تقویت پوست استفاده می‌کردند. امروزه نیز کره‌ای‌ها از میوه‌های طبیعی یا تونرهایی که در ترکیبات آن‌ها از عصاره میوه‌های طبیعی به کار رفته استفاده می‌کنند. استفاده از خیار، گوجه فرنگی و هندوانه موجب روشن شدن پوست و کوچک شدن منافذ پوستی می‌شود. یکی دیگر از محبوب‌ترین تونرهایی که اکثر کره‌ای‌ها استفاده می‌کنند، آب برنج است. استفاده از آب برنج به عنوان تونر موجب افزایش سنتز کلاژن و درخشان شدن پوست می‌شود.

بیشتر بدانید: مراقبت پوستی چیست؟

۷- استفاده از سرم‌های ویتامین C

کره‌ای‌ها همیشه از ژل و سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C برای رطوبت‌رسانی به پوست صورت و بدن استفاده می‌کنند. این کرم‌ها و سرم‌ها در کنار افزایش کلاژن‌سازی و رطوبت‌رسانی به پوست موجب روشن شدن رنگ پوست می‌شوند و ظاهری درخشان و خوشرنگ به پوست می‌بخشند.

بیشتر بدانید: میکرودرم چیست؟

۸- ضربه زدن به پوست

یکی دیگر از ساده‌ترین رازهای زیبایی کره‌ای‌ها برای داشتن پوست شیشه‌ای، ضربه زدن به پوست صورت است. کره‌ای‌ها برای آرام‌سازی صورت، افزایش گردش خون و جلوگیری از پیری زودرس هر روز با نوک انگشتان روی پوست خود ضربه می‌زنند. کره‌ای‌ها انواع کرم‌های آرایشی و مراقبت از پوست آن را به صورت ضربه‌ای روی پوست می‌زنند و معتقد هستند که کشیدن پوست موجب افتادگی پوست می‌شود.

۹- مصرف انواع دمنوش‌های گیاهی

کره‌ای‌ها به نوشیدن دمنوش‌های طبیعی علاقه زیادی دارند و هر روز از انواع دمنوش و چای استفاده می‌کنند. مصرف چای جنسینگ، چای جو برشته‌شده و چای سبز در برنامه روزانه کره‌ای‌ها قرار دارد و به شدت روی سلامت و زیبایی پوست آن‌ها موثر است.

بیشتر بدانید: خواص سرکه سیب برای پوست

۱۰- ترکیب کردن روغن با کرم پودر

یکی از ترفندهای جذاب کره‌ای‌ها برای داشتن پوستی درخشان و نرم، ترکیب کردن روغن با کرم پودر است. اکثر کره‌ای‌ها به خصوص افرادی که پوست خشکی دارند، قبل از استفاده از کرم پودر ابتدا آن را با کمی روغن طبیعی و سرم صورت ترکیب می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا کرم پودر روی پوست شما ظاهر زیباتری داشته باشد و پوست درخشان و نرم به نظر برسد.

تصویری از پوست صاف و شفاف یک خانم کره‌ای
خانم‌های کره‌ای برای افزایش درخشندگی پوست خود معمولا کرم پودر را با روغن‌های پوستی ترکیب می‌کنند و بعد روی پوست می‌زنند.

۱۱- استفاده از ضد آفتاب

زنان کره‌ای حساسیت زیادی روی رنگ پوست خود دارند و به شدت نگران تیره شدن پوست خود هستند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که همه کره‌ای‌ها در روز انجام می‌دهند، استفاده از ضد آفتاب است. اکثر خانم‌های کره‌ای بدون استفاده از ضد آفتاب خانه را ترک نمی‌کنند و در روزهای آفتابی معمولا از کلاه، چتر و دستکش استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین کرم‌های ضد آفتاب

۱۲- استفاده از ماسک شب

کره‌ای‌ها حتی زمانی که خواب هستند نیز از پوست خود مراقبت می‌کنند. خانم‌های کره‌ای معمولا بدون استفاده از ماسک و محصولات مراقبت از پوست به رختخواب نمی‌روند و همین موضوع موجب می‌شود تا صبح‌ها پوستی روشن و شاداب داشته باشند.

سخن نهایی

اگر دوست دارید مثل کره‌‌ای‌ها پوستی درخشان و زیبا داشته باشید، باید بیشتر برای مراقبت از پوستتان وقت بگذارید. اگر دچار آکنه و لکه‌های پوستی می‌شوید یا ظاهر پوست‌تان چندان سالم به نظر نمی‌رسد، همین حالا می‌توانید از طریق پلتفرم درمانکده از دکتر پوست آنلاین مشورت بگیرید.

بیشتر بدانید: کربوکسی تراپی چیست؟

سوالات متداول

راز پوست کره‌ای‌‌ها چیست؟

مراقبت زیاد و استفاده از انواع تونیک و بخور آب گرم از مهم‌ترین رازهای پوست صاف و درخشان کره‌ای است.

چرا کره‌ای‌ها از بخور گرم برای پوست استفاده می‌کنند؟

استفاده از بخور گرم موجب پاکسازی منافذ پوستی و حذف آلودگی‌های پوست می‌شود و ظاهری درخشان به پوست شما می‌بخشد.

منابع: garnier، byrdie، bebeautiful

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد رای‌ها 23

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

4 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها