ضعف دست

ضعف دست نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

چه وقت به پزشک ارتوپد مراجعه کنیم؟

  • اگر دست شما کرخت و بی حس می شود.
  • دستتان شما توانایی انجام کارها را ندارد.
  • اگر برای دست شما اتفاقی افتاده و معیوب شده و مفاصل دستتان صداهای عجیب می دهد. که می تواند نشانه ضعف دست باشد.

ضعف دست نشانه چیست؟

گاهی اوقات اگر یک رگ یا عصب تحت فشار قرار بگیرد ضعف بازو رخ می دهد.

آسیب دیدن عصب زند زیرین که در ناحیه ای در زیر آرنج است، باعث گزگز دست و درد آرنج می شود. تکیه دادن آرنج ها بر روی سطوح سخت و سفت گاهی منجر به این درد می شود.

بعضی مواقع در اثر حرکات تکراری دست و به مرور زمان این درد ها روی می دهند، مانند کسانی که با آچار و پیچ گوشتی مدام کار می کنند که وترهای آرنج را مستعد آسیب می کنند.

معمولا آسیب دیدن وترها، رباط ها و ماهیچه ها با درد و ناراحتی ساعد و بازو خود را نشان می دهند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره آرتروز دست و مچ دست

درمان دست درد

راه درمان دستهای درد گرفته و آسیب دیده یا همان ضعف دست معمولا استراحت آنها است.

اما بهتر است با مراجعه به دکتر ارتوپد دلیل اصلی این دردها و ضعف ها را مشخص کنید و ممکن است نیاز به آزمایش هایی داشته باشید تا میزان شدت درد و ضعف را اندازه بگیرید.

بیشتر بدانید: درد دست نشانه چیست؟

با مراجعه به متخصص ارتوپدی می توانید آموزش هایی راجع به شیوه صحیح کارکردن و استفاده از وسایل داشته باشید و بهتر است این اقدامات در اسرع وقت انجام بگیرد تا نیاز به جراحی پیدا نکنید، همچنین می‌توانید از طریق امکان مشاوره آنلاین با دکتر ارتوپد در سایت درمانکده سوالات خود را بپرسید و از دکتر راهنمایی کسب کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد رای‌ها 25

هنوز امتیازی ثبت نشده

zahra
زهرا پارسای

زهرا پارسای دانش آموختۀ رشتۀ فلسفه و فلسفه اخلاق، در حال حاضر عضو تیم تحریریۀ درمانکده است. زهرا مسلط به سئو و تولید محتوا، خبرنگاری، نشریه نویسی، نقد ادبی، ترجمه متون به زبان انگلیسی است. زهرا پارسای هنرمند است، ساز سه تار می نوازد، چرمدوزی میکند و ذوق مطالعه و تولید پادکست دارد. در زمین] دانش و تجربیات علمی، زهرا چنین میگوید: «در حوزه پزشکی سابقه تهیه و تولید محتوا دارم و حوزه تخصصی‌ام علوم انسانی به خصوص فلسفه است.» زهرا پارسای در همکاری با درمانکده مایل است که در زمینه‌های روان‌شناسی و اجتماعی به تحریر محتوا بپردازد، هم‌چنین زهرا به ما پیشنهاد میده که بر روی تهیه و تولید محتوا در زمینه های مختلف پزشکی و درمانی بالاخص حوزه روان‌درمانی تمرکز کنیم چرا که بسیار کمک کننده است؛ هم‌چنین از نظر زهرا، تهیه و تولید پادکست‌های مرتبط با فیلد کاری درمانکده نیز بسیار مفید واقع می شود. غالب مطالعات زهرا به مطالعۀ کتابهای تخصصی، فلسفی و کتب حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی منحصر می شود و این موضوعات برای زهرا پارسای بسیار مهم و جذاب است.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

9 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها