هفته 35 تا 40 بارداری

هر آنچه که در مورد هفته 35 تا 40 بارداری باید بدانید

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اگر به تازگی باردار شده‌اید، سوالات زیادی در مورد آن‌چه باید انتظارش را داشته باشید، خواهید داشت. بدنتان در هفته 35 تا 40 بارداری و زمان زایمان چگونه تغییر خواهد کرد؟ چه اتفاقی در بدنتان در حال رخ دادن است؟

در هفته 1 تا 4 بارداری چه تحولاتی در بدن شما رخ خواهد داد؟ هفته 5 تا 8 بارداری چگونه خواهد گذشت؟ وضعیت شما در هفته 9 تا 12 بارداری به چه شکلی خواهد بود؟ هفته 13 تا 16 بارداری چه تحولاتی را با خود به همراه دارد؟ هفته 17 تا 20 بارداری را چگونه سپری خواهید کرد؟ وضعیت شما در هفته 21 تا 25 بارداری چگونه خواهد بود؟ هفته 26 تا 30 بارداری چه اتفاقاتی را با خود به همراه دارد؟ بدنتان در هفته 31 تا 34 بارداری چگونه تغییر خواهد کرد؟ چگونه می‌توانید به مشکلات دوران بارداری غلبه کنید؟

راهنمای بارداری هفته‌ به هفته ما به شما کمک خواهد کرد که در طول 9 ماه بارداری مادر آگاه‌تر، مطمئن‌تر و آماده‌تری باشید. در ادامه اطلاعاتی در مورد هفته 35 تا 40 بارداری به همراه توصیه‌های مفیدی که در طول بارداری می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، به شما داده می‌شود. همراه ما باشید!

[

هفته 35 تا 40 بارداری

خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند، به شدت حساس هستند. از این رو قصد داریم که در ادامه اطلاعاتی را در خصوص هفته 35 تا 40 بارداری به صورت گام به گام با شما به اشتراک بگذاریم. به کمک این اطلاعات می‌توانید وضعیت خود را به سادگی در منزل مورد ارزیابی قرار دهید. در صورت نیاز نیز می‌توانید در خصوص هر مورد با پزشک خود مشورت کنید.

هفته 35 بارداری

وضعیت جنین در هفته 35 بارداری

 ریه‌های فرزندتان تقریبا به طور کامل رشد یافته‌اند. اما ذخایر چربی در زیر پوست جنین برای گرم نگه‌داشتن او بعد از ترک رحم کماکان در حال تشکیل است.

وضعیت مادر در هفته 35 بارداری

رحمتان حدود 6 اینچ بالای ناف قرار دارد. تاکنون، احتمالا 24 تا 29 پوند وزن اضافه کرده‌اید. پزشکتان در زمانی میان هفته‌ی 35ام تا هفته‌ی 37ام شما را از نظر وجود باکتری استرپتوکوک گروه B آزمایش خواهد کرد.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 35 بارداری

آیا برای تولد بچه آماده هستید؟ از تهیه‌ی تمام لباس‌ها و تجهیزات، به خصوص صندلی مخصوص ماشین  و وسایل مورد نیاز نوزاد برای چند هفته‌ی ابتدایی بعد از تولدش، اطمینان حاصل کنید.

هفته 36 بارداری

وضعیت جنین در هفته 36 بارداری

فرزندتان از سر تا پا حدود 20.7 اینچ طول و حدود 6 پوند وزن دارد. جنین ممکن است در موقعیت پایین‌تری در شکم و معمولا در وضعیت سر به پایین و آماده برای تولد قرار بگیرد. مغز به سرعت تکامل یافته و فرزندتان در حال تمرین پلک زدن است.

وضعیت مادر در هفته 36 بارداری

رحمتان در طی چند هفته‌ی گذشته بزرگ‌تر شده و احتمالا به زیر دنده‌هایتان رسیده است. اما شما در پایان راه قرار دارید! از این هفته، پزشکتان را به صورت هفتگی ملاقات خواهید کرد. ممکن است بین خستگی و داشتن انرژی اضافی در نوسان باشید. هم‌چنین، احتمال دارد که کمردرد داشته باشید و در ناحیه‌ی باسن و لگن احساس سنگینی یا ناراحتی کنید.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 36 بارداری

شروع به پر کردن فریزر از غذاهایی که بعد از تولد فرزندتان به راحتی با قرار دادن در فر یا ماکروویو آماده می‌شوند، کنید.

هفته 37 بارداری

وضعیت جنین در هفته 37 بارداری

فرزندتان از سر تا پا حدود 21 اینچ طول و حدود 6.5 پوند وزن دارد. جنین هر روز گردتر و پوستش صورتی‌تر می‌شود و ظاهر پرچین و چروکش را از دست می‌دهد. سر فرزندتان احتمالا تاکنون به سمت پایین قرار گرفته است.

هفته 35 تا 40 بارداری
وضعیت مادر در هفته 37 بارداری

رحمتان ممکن است به همان اندازه‌ی یک یا دو هفته‌ی قبل باقی بماند. وزنتان حدود 25 تا 35 پوند بیشتر شده است. در این هفته، پزشکتان ممکن است یک معاینه‌ی لگنی برای بررسی روند بارداریتان انجام دهد.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 37 بارداری

محض احتیاط در صورت زایمان زودرس، دو کیف برای بیمارستان آماده کنید. یک کیف را برای خودتان با جوراب‌ها و لباس گرم، بالم لب و هر چه که در طول زایمان به آن احتیاج دارید، آماده کنید. کیف دیگر را برای لوازم مورد نیاز نوزاد آماده نمایید.

هفته 38 بارداری

وضعیت جنین در هفته 38 بارداری

بیشتر موهای کرکی، پوشش سفید و ورنیکس جنین در حال ناپدید شدن است. فرزندتان آنتی‌بادی‌هایش برای مقابله با بیماری را از شما می‌گیرد. رشد جنین آهسته شده است اما سلول‌های چربی زیر پوست برای زندگی در بیرون رحم بزرگ‌تر می‌شوند. جنین تقریبا آماده‌ی تولد است.

وضعیت مادر در هفته 38 بارداری

احتمالا سایزتان دیگر بیشتر نمی‌شود اما احساس ناراحتی بیشتری می‌کنید. از آماده بودن کیف و وسایلتان برای زایمان اطمینان حاصل کنید. مدت زیادی باقی نمانده است. 95 درصد کودکان دو هفته زودتر از تاریخ تعیین شده به دنیا می‌آیند.

بارداری هفته به هفته
توصیه‌‌های لازم برای هفته 38 بارداری

ممکن است بخواهید در مورد زمان ختنه شدن فرزندتان در صورتی که پسر باشد، تصمیم بگیرید. ختنه بیشتر از این‌که یک مسئله‌ی پزشکی باشد، یک مسئله‎‌ی دینی و فرهنگی است.

هفته 39 بارداری

وضعیت جنین در هفته 39 بارداری

عضلات بازو و پای فرزندتان قوی شده و ناخن‌های دست و پایش به طور کامل شکل گرفته‌اند. سر جنین وارد لگن مادر شده است – موقعیت سر به پایین جنین به شما اجازه خواهد داد که کمی راحت‌تر نفس بکشید.

وضعیت مادر در هفته 39 بارداری

احتمالا کمی احساس بزرگی و ناراحتی داشته باشید. رحمتان فضای لگن و بیشتر فضای شکم را پر کرده است و همه‌ی اعضای بدنتان را به اطراف هل می‌دهد. مرکز ثقلتان تغییر یافته است، بنابراین ممکن است احساس دست و پا چلفتی بودن کنید.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 39 بارداری

مراقب علائم وضع حمل باشید، اما وسواس نداشته باشید. این اتفاق ممکن است به زودی یا یک هفته‌ی دیگر رخ دهد. برخی تفاوت‌های اساسی بین علائم غلط وضع حمل و انقباضات زایمان وجود دارد.

دردهای اشتباه معمولا در قسمت‌های پایینی کمر و کشاله‌ی ران متمرکز هستند. در حالی‌که دردهای واقعی زایمان ممکن است از قسمت پایینی کمر شروع شده و به کل شکم گسترش یابند. درد واقعی زایمان با گذشت زمان شدیدتر می‌شود و با خوردن غذا، نوشیدن آب یا دراز کشیدن از بین نمی‌رود.

بارداری هفته به هفته

هفته 40 بارداری

وضعیت جنین در هفته 40 بارداری

پسرها معمولا کمی سنگین‌تر از دخترها هستند. بیشتر کرک‌های روی بدن جنین می‌ریزند اما برخی از این کرک‌ها ممکن است بر روی شانه، تاخوردگی‌های پوست و پشت گوش‌ها باقی بمانند.

وضعیت مادر در هفته 40 بارداری

تقریبا دیگر وقتش است! تولد فرزندتان به زودی اتفاق می‌افتد، اما اگر تاریخ وضع حملتان تغییر کرد، نگران نشوید. تنها 5 درصد از کودکان دقیقا در تاریخ پیش‌بینی شده به دنیا می‌آیند.

احتمال دارد خوابیدن برای شما دشوارتر شده باشد، زیرا یافتن یک وضعیت راحت و مناسب برای شما مشکل است. با این وجود، سعی کنید تا حد امکان استراحت کرده و پاهایتان را بالا قرار دهید.

هفته 35 تا 40 بارداری
توصیه‌‌های لازم برای هفته 40 بارداری

اگر فکر می‌کنید درد زایمانتان شروع شده است، غذا نخورید. حتی خوردن یک غذای سبک، می‌تواند باعث ایجاد تهوع شود.

چه اتفاقی در بدنتان در حال رخ دادن است؟

فرزندتان به رشد و بالغ شدن ادامه می‎دهد. ریه‌ها تقریبا به طور کامل شکل گرفته‌اند. رفلکس‎‌های جنین هماهنگ شده‌اند، بنابراین می‌تواند پلک بزند، چشم‌هایش را ببندد، سرش را بچرخاند، محکم چنگ بزند و به صدا، نور و لمس پاسخ بدهد.

شما باید هنوز حرکات جنین را احساس کنید. موقعیت فرزندتان به جهت آمادگی برای زایمان تغییر پیدا می‌کند. جنین وارد لگنتان شده و معمولا سرش به سمت پایین و کانال زایمان قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعاتی در مورد هفته 35 تا 40 بارداری بهتر است به پزشک فوق متخصص زنان خوب مراجعه کنید. امکان رزرو اینترنتی نوبت پزشک از طریق سایت درمانکده به سادگی امکانپذیر است. دسترسی به شماره تماس و آدرس مطب نیز از طریق درمانکده میسر شده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 100

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها