هر آنچه که در مورد هفته 31 تا 34 بارداری باید بدانید

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اگر به تازگی باردار شده‌اید، سوالات زیادی در مورد آن‌چه باید انتظارش را داشته باشید، خواهید داشت. بدنتان در هفته 31 تا 34 بارداری چگونه تغییر خواهد کرد؟ چه اتفاقی در بدنتان در حال رخ دادن است؟

در هفته 1 تا 4 بارداری چه تحولاتی در بدن شما رخ خواهد داد؟ هفته 5 تا 8 بارداری چگونه خواهد گذشت؟ وضعیت شما در هفته 9 تا 12 بارداری به چه شکلی خواهد بود؟ هفته 13 تا 16 بارداری چه تحولاتی را با خود به همراه دارد؟ هفته 17 تا 20 بارداری را چگونه سپری خواهید کرد؟ وضعیت شما در هفته 21 تا 25 بارداری چگونه خواهد بود؟ هفته 26 تا 30 بارداری چه اتفاقاتی را با خود به همراه دارد؟ چگونه می‌توانید به مشکلات دوران بارداری غلبه کنید؟

راهنمای بارداری هفته‌ به هفته ما به شما کمک خواهد کرد که در طول 9 ماه بارداری مادر آگاه‌تر، مطمئن‌تر و آماده‌تری باشید. در ادامه اطلاعاتی در مورد هفته 31 تا 34 بارداری به همراه توصیه‌های مفیدی که در طول بارداری می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، به شما داده می‌شود. همراه ما باشید!

[

هفته 31 تا 34 بارداری

خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند، به شدت حساس هستند. از این رو قصد داریم که در ادامه اطلاعاتی را در خصوص هفته 31 تا 34 بارداری به صورت گام به گام با شما به اشتراک بگذاریم. به کمک این اطلاعات می‌توانید وضعیت خود را به سادگی در منزل مورد ارزیابی قرار دهید. در صورت نیاز نیز می‌توانید در خصوص هر مورد با پزشک خود مشورت کنید.

هفته 31 بارداری

وضعیت جنین در هفته 31 بارداری

فرزندتان می‌تواند صداها از جمله اصوات و موسیقی‌های آشنا را تشخیص دهد.

وضعیت مادر در هفته 31 بارداری

رحمتان اکنون بخش عظیمی از شکم را اشغال کرده است. از این رو احتمالا 21 تا 27 پوند وزن اضافه کرده‌اید. احتمالا دیگر منتظر تولد هستید، چرا که مدت زیادی تا زایمانتان باقی نمانده است.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 31 بارداری

تمرینات تنفس و ریلکسیشن خود را انجام دهید.

هفته 31 تا 34 بارداری

هفته 32 بارداری

وضعیت جنین در هفته 32 بارداری

فرزندتان از سر تا پا حدود 18.9 اینچ طول و حدود 4 پوند وزن دارد. جنین اکنون تقریبا تمام فضای رحم را اشغال کرده است. اما ممکن است هنوز فضای کافی برای انجام حرکت را داشته باشد. یک لایه چربی در زیر پوست جنین در حال تشکیل است. جنین، باز کردن چشم‌ها و تنفس را تمرین می‌کند.

وضعیت مادر در هفته 32 بارداری

شما تا ماه آخر هر دو هفته یک بار پزشکتان را ملاقات می‌کنید. اما احتمالا در نهایت این ملاقات‌ها را به صورت هفتگی انجام دهید. ممکن است که هنوز کمردرد و گرفتگی پا داشته باشید. هم‌چنین احتمال دارد که یک مایع زرد به نام کلستروم یا آغوز از سینه‌هایتان خارج شود. این مایع قبل از تولید شیر خارج می‌شود.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 32 بارداری

ممکن است نسبت به افراد دیگری که در همین مرحله از بارداری قرار دارند، تجربه‌ی متفاوتی داشته باشید. ممکن است احساس بهتر یا بدتر، اندازه‌ی بزرگتر یا کوچک‌تر، بدن پهن‌تر یا متراکم‌تر بسته به اندازه‌ و موقعیت جنین، نوع بدن یا میزان وزنی که اضافه کرده‌اید، داشته باشید.

برای راحتی بیشتر آب فراوان بنوشید، پاهایتان را موقع نشستن بالا بگذارید، به سمت چپ خود بخوابید و جوراب‌های حمایتی بپوشید.

هفته 33 بارداری

وضعیت جنین در هفته 33 بارداری

چند هفته‌ی آینده تاثیر به‌سزایی در رشد جنین دارد. جنین، بیش از نصف وزن خود در هنگام تولد را در 7 هفته‌ی آینده به دست خواهد آورد. جنین به دلیل نداشتن فضای کافی، کمتر حرکت کرده و با زانوهای خم شده، به دور خود حلقه زده، چانه‌اش بر روی قفسه‌ی سینه قرار گرفته و دست‌ها و پاهایش را بهم گره زده است.

وضعیت مادر در هفته 33 بارداری

تا الان 22 تا 28 پوند به وزنتان اضافه شده است. از یک پوندی که هر هفته به وزنتان اضافه می‌شود، تقریبا نیمی از آن به فرزندتان می‌رسد.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 33 بارداری

ادامه‌ی رابطه‌ی جنسی با همسرتان، خطری ندارد اما ممکن است احساس ناراحتی کنید. با همسرتان در مورد روش‌های دیگر حفظ صمیمیت از جمله مالش کمر و ماساژ پا صحبت کنید.

بارداری هفته به هفته

هفته 34 بارداری

وضعیت جنین در هفته 34 بارداری

فرزندتان از سر تا پا حدود 19.8 اینچ طول و حدود 5 پوند وزن دارد. جنین احتمالا در موقعیت سر به پایین قرار گرفته است، گرچه ممکن است به طور کامل در این موقعیت قرار نگرفته باشد. اعضای بدن به جز ریه‌ها، اکنون تقریبا بالغ هستند و پوست صورتی‌رنگ شده است. ناخن‌های دست به انتهای انگشت‌ها رسیده اند، اما ناخن‌های پا هنوز کاملا رشد نکرده‌اند. جنین ممکن است موی زیادی داشته باشد و به سبب فضای ناکافی، به اندازه‌ی قبل حرکت نکند.

وضعیت مادر در هفته 34 بارداری

رحمتان سفت شده و مانند تمرینی برای وضع حمل که به آن انقباضات براکستون هیگز گفته می‌شود، منقبض می‌گردد. اما ممکن است شما هنوز این انقباضات را احساس نکرده باشید.

لگنتان گسترده شده است و احتمالا به خصوص در ناحیه‌ی پشت درد دارد. رحمتان فشار زیادی به دنده‌های پایینی وارد می‌کند و قفسه‌ی دنده‌ای ممکن است دردناک باشد. نافتان به سبب کشیده شدن شکم، به بیرون فشار داده می‌شود.

توصیه‌‌های لازم برای هفته 34 بارداری

به این موضوع که آیا می‌خواهید شیردهی را امتحان کنید، فکر کنید. ممکن است بخواهید با یک متخصص شیردهی مشورت کنید یا با دوستان و آشنایانی که می‌توانند تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند، صحبت کنید.

چه اتفاقی در بدنتان در حال رخ دادن است؟

در پایان این 4 هفته، فرزندتان 5 پوند وزن خواهد داشت. فرزند شما به به بالغ شدن ادامه داده و ذخایر چربی در بدنش ایجاد می‌گردد. ممکن است متوجه شوید که فرزندتان بیشتر لگد می‌زند. در این زمان، مغز جنین با سرعت زیادی در حال رشد است و می‌تواند بشنود. بیشتر سیستم‌های داخلی به خوبی تکامل یافته‌اند اما ریه‌ها احتمالا هنوز نابالغ هستند.

برای کسب اطلاعاتی در مورد هفته 31 تا 34 بارداری بهتر است به پزشک متخصص زنان خوب مراجعه کنید. امکان رزرو اینترنتی نوبت پزشک از طریق سایت درمانکده به سادگی امکانپذیر است. دسترسی به شماره تماس و آدرس مطب نیز از طریق درمانکده میسر شده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 107

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
الهام نیک بخت
الهام نیک بخت
1 سال قبل

سلام من دیابت بارداری دارم من درچندهفتگی باید زایمان کرن حرکت نوزاد خلی کم شو ده ۳۰