شربت ایمیونس برای کودکان چیست؟ این دارو چه کاربردی دارد؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

شربت ایمیونس یکی از محصولات مورد تایید پزشکان است که آن را به طور اختصاصی برای تقویت سیستم ایمنی بدن فرموله می‌کنند. اگر فرزند در سن رشد شما، دائما درگیر عفونت‌های مختلف مانند سرماخوردگی می‌شود، می‌توانید پس از مشورت با دکتر کودکان از شربت ایمیونس برای کودکان استفاده کنید. این شربت، مشکل کم‌اشتهایی را در کودکان برطرف می‌کند. همچنین، اثربخشی بالایی در افزایش قوای بدنی کودکان برای مقابله با عوامل بیماری‌زا مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها دارد. 

اگر احساس می‌کنید فرزند خردسال‌تان به دلیل کمبود برخی ریز مغذی‌ها در بدن، تغذیه ناسالم یا بی‌اشتهایی دچار ضعف بدنی شده، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را بیشتر با فواید، روش مصرف و کاربرد شربت ایمیونس برای کودکان آشنا کنیم. 

شربت ایمیونس برای کودکان چیست؟

این محصول، به طور اختصاصی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان فرموله می‌شود. سیستم ایمنی به مجموعه‌ای از سلول‌ها و ارگان‌های بدن می‌گویند که از بدن در برابر عوامل آسیب‌زا مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها محافظت می‌کند. 

مصرف شربت ایمیونس برای کودکان از آن جهت حائز اهمیت است که به دلیل داشتن ترکیبات بسیار مقوی و مفید برای بدن، احتمال بروز عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که در اغلب موارد، ابتلای مکرر کودکان به بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی به دلیل کمبود ریزمغذی‌های ضروری در بدن، بی‌اشتهایی، تغذیه ناسالم و ژنتیک اتفاق می‌افتد. در چنین وضعیتی، تلاش پزشک برای تقویت ایمنی بدن بچه‌ها است که تجویز شربت ایمیونس برای کودکان را می‌توان یکی از بهترین داروهای تقویت‌کننده ایمنی دانست.

بیشتر بدانید:شربت دیفن هیدرامین برای کودکان؛ مهار‌کننده علائم آلرژیک!

کاربرد شربت ایمیونس برای کودکان

اینفوگرافیک کاربرد شربت ایمیونس برای اطفال
شربت ایمیونس بچه‌ها به دلیل داشتن ترکیبات بسیار مفید، یکی از پرفروش‌ترین شربت‌های تقویت‌کننده ایمنی بدن بچه‌ها محسوب می‌شود.

مهم‌ترین خواص شربت ایمیونس برای بچه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کمک به رشد بهتر کودکان و وزن‌گیری بیشتر
  • حاوی املاح ضروری بدن و انواع ویتامین
  • تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان
  • افزایش اشتهای کودکان
  • کمک به افزایش قد کودکان و نوجوانان
  • افزایش سطح انرژی بدن کودکان

بیشتر بدانید:7 مورد از بهترین شربت اشتها آور برای کودکان + خواص هرکدام

ترکیبات مهم شربت ایمیونس برای اطفال

این شربت، حاوی ۱۸ ریز مغذی ضروری همچون ویتامین‌ها، املاح معدنی، بتاکاروتن‌ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است. به همین دلیل می‌توان شربت ایمیونس برای کودکان را جزو بهترین شربت‌ها و مولتی‌ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی و افزایش‌دهنده انرژی بدن دانست. 

در جدول زیر با مهم‌ترین ترکیبات شربت ایمیونس کودکان آشنا می‌شوید:

ترکیبات شربت ایمیونس کودکانمقدار در هر ۱۰ میلی‌لیتر (۲ قاشق مرباخوری)
ویتامین D۳۲۰۰ IU
بتاکاروتن۱.۵ mg
ویتامین B۱۳ mg
ویتامین B۶۱.۵ mg
ویتامین B۱۲۱.۸ mcg
ویتامین B۳۱۵ mg
بیوتین۶۰ mcg
ویتامین B۵۳ mg
آهن گلوکونات۸ mg
زینک گلوکونات۷ mg
منگنز۱ mg
مس۰.۶ mg
سلنیوم۴۰ mcg
منیزیم۲۰ mg
ید۵۰ mcg
کروم۸ mcg
کولین-بی ۱۰ mg
ال-کارنیتین ۵ mg
جدول ترکیبات مهم شربت ایمیونس کودکان

فواید شربت ایمیونس برای کودکان

اینفوگرافیک مهم‌ترین فواید شربت‌ایمیونس کودکان
شربت ایمیونس مخصوص بچه‌ها فاقد نمک، مخمر، لاکتوز و رنگ‌های مصنوعی است.

این شربت، از ترکیبات منحصربه‌فردی تشکیل می‌شود که تاثیرات مثبت فراوانی بر رشد و تقویت کودکان دارند. از مهم‌ترین فواید شربت ایمیونس برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- شربت ایمیونس برای چاقی کودکان

برخی از کودکان در سنین پایین دچار بی‌اشتهایی می‌شوند و این موضوع برای والدین بسیار نگران‌کننده است. حتما شما هم در اطراف خود بچه‌های کوچک، مخصوصا در بازه سنی ۲ تا پنج سال را دیده‌اید که بد غذا هستند و میلی به خوردن مواد غذایی مفید ندارند. 

والدین معمولا از ترفندهای مختلفی برای افزایش اشتهای فرزند خود استفاده می‌کنند، اما زمانی که این روش‌ها جواب ندهد، ممکن است کودک با کمبود مواد مغذی ضروری برای بدن مواجه شود. در چنین وضعیتی، پزشک برای جلوگیری از عوارض کمبود مواد مغذی در بدن کودکان، شربت ایمیونس تجویز می‌کند. 

این شربت با تامین املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودکان، تاثیر فراوانی بر افزایش اشتهای آن‌ها دارد و می‌تواند به افزایش وزن نرمال کودک کمک کند.

بیشتر بدانید:شربت استامینوفن کودکان؛ دوز مصرفی + طریقه مصرف و عوارض آن

۲- افزایش قد کودک با داروی ایمیونس

دوره کودکی تا اواخر نوجوانی مهم‌ترین بازه سنی برای افزایش طول استخوان‌ها و شکل‌گیری قد فرزند شماست. کودکان باید در سنین رشد، ریز مغذی‌های ضروری بدن را به صورت کامل مصرف کنند تا افزایش قد مناسبی داشته باشند. 

اگر فرزند خردسال شما بد غذا است یا میلی به خوردن مواد غذایی مفید ندارد، می‌توانید شربت ایمیونس را با مشورت پزشک خریداری کنید. این شربت به دلیل داشتن ویتامین‌های ضروری برای رشد طولی استخوان‌ها مانند ویتامین D۳، کلسیم، زینک، منیزیم و آهن نقش مهمی در استخوان‌سازی و رشد طبیعی قد کودکان دارد.

بیشتر بدانید:شربت فکسوفنادین برای چیست؟ این شربت چه کاربردی دارد؟

۳- شربت ایمیونس اطفال و تقویت سیستم ایمنی 

تغذیه سالم و نداشتن کمبود مواد مغذی در بدن، از عوامل مهم تقویت سیستم ایمنی به‌شمار می‌آیند. کمبود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین B۶ و B۱۲ یا املاح معدنی مانند زینک و آهن در بدن کودکان شایع است که تاثیر زیادی بر ضعف سیستم ایمنی بدن‌شان دارد. 

در چنین شرایطی، پزشک با تجویز شربت ایمیونس برای بچه‌ها که شامل تمام ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن می‌شود، به تقویت سیستم ایمنی آن‌ها کمک می‌کند.

۴- درمان سرماخوردگی کودک با شربت ایمیونس

کودکانی که به دلیل تغذیه ناسالم یا کمبود مواد مغذی در بدن به ضعف سیستم ایمنی مبتلا شده‌اند، بارها در طول سال به بیماری‌های واگیردار مانند سرماخوردگی دچار می‌شوند. همچنین، عفونت‌های وارد شده به بدن آن‌ها توسط بیماری‌های واگیردار به راحتی درمان نمی‌شود و ممکن است باعث بروز آسیب‌های دیگر در بدن شود. 

شربت ایمیونس اطفال به دلیل داشتن بتاکاروتن‌ها، ویتامین‌های B۱۲ و B۶، می‌تواند به تولید گلبول‌های سفید خون کمک کند. همچنین، آهن و زینک موجود در این شربت باعث افزایش قوای بدن برای مبارزه با ویروس‌ها و عوامل عفونی می‌شوند.

بیشتر بدانید:قرص جوشان برای کودکان چی بخریم؟

روش مصرف شربت ایمیونس کودکان

تصویر کودکی در حال خوردن شربت دارویی
شربت ایمیونس مخصوص کودک یکی از مکمل‌های غذایی ایمن به‌شمار می‌آید و معمولا عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند.

شربت ایمیونس برای کودکان را حتما زیر نظر پزشک مصرف کنید؛ زیرا نحوه مصرف این شربت برای بچه‌ها با بزرگسالان متفاوت است. متخصصان معمولا توصیه می‌کنند که اطفال شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی را روزی ۲ بار بخورند. شما می‌توانید در هر نوبت، نصف یا یک قاشق مرباخوری از شربت را که معادل ۲.۵ تا پنج میلی‌لیتر است، به فرزند خود بدهید.

بیشتر بدانید:مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک چی خوبه؟ معرفی بهترین‌ها

بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس برای کودکان

این محصول، نوعی مولتی‌ویتامین به‌شمار می‌آید؛ بنابراین بهتر است کودکان آن را با معده پر مصرف کنند. شما می‌توانید شربت ایمیونس را بعد از وعده صبحانه یا ناهار به فرزند خود بدهید. لازم به ذکر است، شربت ایمیونس مخصوص کودک باید ۲ ساعت پس از مصرف چای و لبنیات خورده شود تا مواد معدنی، بیشترین میزان جذب را در بدن داشته باشند.

بیشتر بدانید:بهترین قرص سرماخوردگی کودکان؛ داروی مجاز برای درمان سرماخوردگی

شربت ایمیونس برای اطفال از چه سنی مناسب است؟

این شربت به طور اختصاصی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان فرموله شده و ایمن است؛ به همین دلیل می‌توان از آن برای رشد و تقویت کودکان بالای یک سال استفاده کرد. با این حال برخی منابع، ذکر کرده‌اند که شربت ایمیونس برای کودکان بالای سه سال مناسب است. برای رفع هرگونه ابهام و تردید درباره شربت ایمیونس کودکان و نحوه اثرگذاری آن، قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

عوارض دارو ایمیونس برای کودکان

شربت ایمیونس کودکان یک مکمل غذایی مفید است که به رفع کمبودهای تغذیه‌ای، بی‌اشتهایی و تقویت سیستم ایمنی بدن بچه‌ها کمک می‌کند. اگر این شربت را با دوز توصیه‌شده مصرف کنید، هیچ عوارض جانبی جدی ایجاد نمی‌کند. 

با این حال، اگر کودک شما پس از مصرف ایمیونس دچار ناراحتی معده شد، نگران نباشید، فقط کافیست از این به بعد شربت را با معده پر به فرزند خود بدهید. تنها در صورتی که کودک شما پس از خوردن شربت ایمیونس واکنش‌های آلرژیک را تجربه کرد، سریعا مصرف شربت را قطع کنید و به دکتر کودکان اطلاع دهید. دلیل ایجاد این عارضه، حساسیت کودک به یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده شربت ایمیونس است. 

بیشتر بدانید:شربت ایمیونیس چیست؟ مکملی قوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

راهنمای مراجعه به پزشک

شربت ایمیونس برای کودکان بسیار مفید است و به تقویت سیستم ایمنی بدن آن‌ها کمک می‌کند. این شربت معمولا از طرف پزشک برای درمان بی‌اشتهایی، کاهش وزن شدید و تقویت ایمنی بدن کودکان تجویز می‌شود تا رشد مناسبی بر اساس سن خود داشته باشند. 

در حال حاضر، شربت ایمیونس برای ۲ گروه سنی بزرگسالان و بچه‌ها تولید می‌شود که ما در این مقاله از مجله درمانکده شما را با فواید شربت ایمیونس کودکان آشنا کردیم. جهت کسب اطمینان از ایمن بودن این شربت برای کودک خود می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و از بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر اطفال مشورت بگیرید. 

همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا دکتر آنلاین کودکان نزد پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

سوالات متداول

مصرف شربت ایمیونس برای کودکان هر چند ساعت مجاز است؟

از آن‌جایی که باید این شربت را روزی ۲ بار به فرزند خود بدهید، بهترین زمان مصرف را می‌توان بعد از وعده صبحانه و ناهار دانست.

مزایای مصرف شربت ایمیونس برای کودکان چیست؟

افزایش اشتها، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش وزن و قد، کاهش علائم سرماخوردگی و افزایش انرژی بدن.

آیا شربت ایمیونس برای کودکان زیر سه سال مناسب است؟

این شربت با ترکیبات ایمن و بی‌ضرر فرموله می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان از آن برای تقویت سیستم ایمنی کودکان زیر سه سال استفاده کرد. با این حال، بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص اطفال در مورد ایمن بودن شربت ایمیونس برای بچه‌ها مشورت کنید.

آیا شربت ایمیونس برای کودکان ضرر دارد؟

خیر. این شربت در حالت عادی هیچ عوارضی برای کودکان ایجاد نمی‌کند. مگر اینکه فرزند شما به یکی از ترکیبات تشکیل‌دهنده شربت ایمیونس حساسیت داشته باشد که در این صورت دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شود و باید مصرف آن را قطع کنید.

منابع: apollopharmacy | immusehealth

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها