هفته 35 بارداری

هفته 35 بارداری: علائم، نکات و سایر موارد

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده


شما در حال ورود به بخش آخر دوران بارداری خود هستید. زمان زیادی نمانده تا کودکتان را ببینید. در اینجا مواردی که باید در این هفته انتظار آن ها را داشته باشید، مطرح شده است.

تغییرات بدنی

در حال حاضر، از ناف شما تا بالای رحم حدود ۶ اینچ است. احتمالاً شما بین 25 تا 30 پوند افزایش وزن داشته اید و ممکن است در باقی مانده این دوران وزن بیشتری اضافه کنید یا ممکن است بیش از این افزایش نداشته باشید.

کودک

اندازه کودک در این زمان 17 تا 18 اینچ، و وزن آن بین 5 و نیم تا 6 پوند است. کلیه ها تکوین یافته اند و کبد کودک دارای عملکرد است. علاوه بر این، این هفته، هفته ای است وزن کودک با تجمع چربی در اندام های وی به سرعت افزایش می یابد. از این مرحله، کودک شما هر هفته حدود نیم پوند افزایش وزن خواهد داشت.
اگر این هفته زایمان کنید، کودکتان نارس تلقی می شود و به مراقبت های ویژه نیاز خواهد داشت. طبق اظهار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نوزادانی که در هفته 35ام متولد می شوند در معرض خطر مشکلات گوارشی و مشکلات تنفسی هستند و مدت زمان طولانی تری در بیمارستان بستری می شوند. با این همه، احتمال زنده ماندن کودک در طولانی مدت بسیار زیاد است.

هفته 35 بارداری
تنها پزشک متخصص می‌تواند به دلیل اصلی سقط جنین پی ببرد.

تکوین دوقلوها در هفته 35ام

پزشک شما ممکن است در مورد دوقلوها سزارین را پیشنهاد کند. شما باید از قبل برای زایمان برنامه ریزی کنید، با متخصص بیهوشی در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید، و حتی چند آزمایش خون برای آمادگی و اطمینان از ایمن بودن همه چیز انجام می دهید. در صورتی نوزادان شما در زمان زایمان سزارین کمتر از 39 هفته باشند، ممکن است پزشک بلوغ ریه آنها را بررسی کند.
زمانی که برای سزارین برنامه ریزی شده خود مراجعه کنید، ابتدا تیم پزشکی شکم شما را ضدعفونی کرده و برای داده دارو از شما رگ گیری (IV) خواهند کرد. پس از آن، متخصص بیهوشی برای اطمینان از اینکه چیزی حس نمی کنید، بی حسی نخاعی یا بیهوشی دیگری اعمال خواهد کرد.
سپس پزشک برای دسترسی به نوزادان یک برش ایجاد می کند. پس از تولد نوزادان، پزشک جفت را نیز از طریق برش خارج می کند. پس از آن شکم با استفاده از بخیه بسته می شود و شما می توانید نوزادان خود را ببینید.

علائم بارداری هفته 35ام

و همچنین ممکن است به مقابله با هر یک از علائم سه‌ماهه آخر خود، مانند موارد زیر، در هفته ۳۵ نیز ادامه دهید:

  • خستگی
  • تنگی نفس
  • تکرر ادرار
  • مشکل در خوابیدن
  • سوزش سردل
  • تورم مچ پا، انگشتان یا صورت
  • بواسیر
  • کمردرد خفیف ناشی از سیاتیک
  • حساس شدن سینه ها
  • ترحات آبکی و شیری (آغوز) از پستان ها

تنگی نفس باید بعد از پایین رفتن کودک به سمت لگن (lightening) بهبود یابد. با اینکه پایین رفتن رحم به سمت لگن (lightening) به از بین رفتن این علامت کمک می کند، اما ممکن است با افزایش فشار کودک به مثانه، منجر به افزایش دفعات ادرار شود. اگر این کودک، اولین فرزند شماست، طی چند هفته انتظار این امر را داشته باشید.
مشکلات خواب در این هفته رخداد معمولی است. به پهلوی چپ بخوابید. بالش بارداری نیز ممکن است کمک کننده باشد. برخی از خانم ها دریافتند که خوابیدن در صندلی راحتی، تخت مهمان یا تشک بادی موجب بهتر شدن خواب شبانه می شود. از امتحان کردن نترسیدن. برای پشت سر گذاشتن زایمان به انرژی خود احتیاج خواهید داشت.

انقباضات برکستون هیکس

ممکن است با افزایش انقباضات برکستون هیکس روبرو شوید. این انقباضات “تمرینی” موجب سفت شدن رحم تا دو دقیقه می شود. این انقباضات ممکن است دردناک باشد یا دردی نداشته باشند.
انقباضات برکستون هیکس برخلاف انقباضات واقعی، که منظم هستند و با گذشت زمان شدیدتر می شوند، نامنظم وغیر قابل پیش بینی هستند و شدت و مدت آن ها افزایش نمی یابد.
این انقباضات ممکن است در اثر کم آبی بدن، برقراری رابطه جنسی، افزایش فعالیت یا پر شدن مثانه بروز کنند. نوشیدن آب یا تغییر موقعیت ممکن است در تسکین آنها مؤثر باشد.
از انقباضات به نفع خود، برای آماده شدن برای زایمان و انجام تمرینات تنفسی زایمان استفاده کنید.

هفته 35 بارداری
نوشیدن آب در بارداری

ایجاد لانه

نیاز به “لانه سازی” در هفته های آخر سه ماهه سوم معمول است، اگرچه همه زنان آن را تجربه نمی کنند. لانه سازی اغلب به صورت اصرار شدید برای تمیز کردن و آماده سازی خانه برای تولد کودک تظاهر می یابد. اگر حس لانه سازی دارید، اجازه دهید شخص دیگری کار های سنگین را انجام دهد و خود را خسته نکنید.

اقداماتی که باید در این هفته برای داشتن بارداری سالم انجام داد

تداوم رژیم غذایی سالم در این هفته بسیار ضروری است. با اینکه ممکن است اذیت شوید، اما سعی کنید فعال باشید و هر وقت می توانید قدم بزنید یا تحرک داشته باشید. فکر خوبی است که کیف بیمارستان خود را آماده کرده و آن را در دسترس، مثلاً کنار درب منزل نگه دارید. در صورتی که فرزندان دیگری نیز دارید، زمانی خوبی است تا در مورد مراقبت از آنها در زمان زایمان برنامه ریزی کنید.
اکنون زمان اآن است که پیش از آغاز هرج و مرج پس از تولد کودک، استراحت کنید و به خود برسید. به ماساژ بارداری فکر کنید یا از قرار شبانه با شخصی خاص لذت ببرید. برخی از زوج ها نیز به “بیبی مون” می روند؛ بیبی مون “استراحت” و تعطیلات آخر هفته قبل از تولد کودک است.

چه موقع باید با پزشک تماس گرفت

ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ زایمان حرکات کودک کاهش یابد. کاهش اندک حرکات طبیعی است. به هر حال، داخل رحم بسیار شلوغ است! با این حال، هنوز هم حداقل 10 بار در ساعت حرکت کودک را احساس کنید. اگر این را حس نکردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. به احتمال زیاد کودکتان خوب است، اما بهتر است معاینه شوید.

مشاهده بیشتر : پزشک و فوق متخصص زنان

هفته 35 بارداری
مشکلات هفته سی و پنجم

علاوه بر این، در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • خون ریزی
  • افزایش ترشحات بودار از واژن
  • تب یا لرز
  • درد همراه با ادرار کردن
  • سردردهای شدید
  • تغییرات دید
  • نقاط کور
  • پارگی کیسه آب
  • انقباضات منظم و دردناک (ممکن است در شکم یا پشت خود احساس کنید)

شما تقریباً به انتهای راه رسیده اید

شاید باورش سخت باشد اما بارداری شما تقریباً به پایان رسیده است. در پایان این هفته، فقط یک هفته دیگر مانده است که به عنوان ترم کامل در نظر گرفته شوید. ممکن است حس کنید روزهای ناخوشی و سختی هرگز به پایان نمی رسند، اما به زودی کودک خود را در آغوش خواهید کشید.

Loading

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 125

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

3 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها