پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟ آشنایی کامل با ساختار و انواع هایمن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

پرده بکارت یا هایمن (Hymen) نوعی بافت ارتجاعی کوچک و فاقد بافت عضلانی است که در ورودی واژن زنان قرار دارد. برخلاف سایر نقاط بدن که خاصیت ترمیم‌کنندگی خودکار دارند، هایمن ترمیم نمی‌شود. برخی از پزشکان خون‌رسانی ضعیف، نبودن بافت عضلانی و ضعیف بودن شبکه مویرگی را علت این امر می‌دانند.

هایمن در دوران جنینی تشکیل می‌شود؛ بنابراین اکثر دختران با پرده بکارت به دنیا می‌آیند. اما در این بین افرادی هم هستند که به‌صورت مادرزادی هایمن ندارند. با توجه به اهمیت این موضوع در کشورهای اسلامی، لازم است همه افراد به‌خصوص خانم‌ها اطلاعاتی کافی و جامع راجع‌به هایمن داشته باشند. در این مقاله از مجله درمانکده به بررسی انواع پرده بکارت، علائم پارگی پرده بکارت، علائم نداشتن بكارت و روش ترمیم خواهیم پرداخت.

اگر روش ترمیم آن را نمی‌دانید، تا انتها با این مطلب همراه باشید. زیرا در انتها علاوه‌بر موارد فوق با روش ترمیم پرده بکارت نیز آشنا می‌شوید.

بیشتر بدانید: همه آن چیزی که باید درباره بلوغ دختران و پسران بدانید

اینفوگرافی از انواع پرده بکارت
پرده به کارت انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از این میان می‌توانیم به هایمن مشبک، هایمن مسدود و دو تیغه‌ای اشاره کنیم.

پرده بکارت در کجا قرار دارد؟

قبل از اینکه انواع هایمن را معرفی کنیم، اجازه دهید محل قرارگیری پرده بکارت را به طور دقیق بررسی کنیم. واژن به‌طور معمول ۸ الی ۱۸ سانتی‌متر طول دارد. اگر برای شما این سوال پیش آمده که از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم، باید بگوییم هایمن در دهانه واژن واقع شده و به‌سادگی قابل مشاهده است. با این حال، ممکن است پرده بکارت در عمق واژن قرار داشته باشد و به‌راحتی دیده نشود که در این صورت، متخصص زنان می‌تواند با معاینه آن را بررسی کند.

البته در این مورد هم همانند سایر موارد استثنا‌هایی وجود دارد؛ مواردی مانند قرار داشتن پرده بکارت در عمق بیش‌تری از واژن و یا نبودن مادرزادی هایمن. همچنین، مطالعات نشان می‌دهند حدود ۳۰ درصد افراد بدون هایمن متولد می‌شوند. البته این موضوع برای پزشک قابل تشخیص بوده و نباید نگران عواقب آن باشید. اکنون که با این نکات آشنا شدید، لازم است انواع پرده بکارت را نیز بشناسید.

بیشتر بدانیم: کاپ قاعدگی و آسودگی در دوران پریود

انواع پرده بکارت

پرده بکارت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. رایج‌ترین و بهترین نوع پرده بکارت در زنان جوان به‌شکل نیمه ماه است. این شکل هایمن به خون قاعدگی اجازه می‌دهد تا راحت‌تر از واژن خارج شود. سایر اشکال پرده‌های بکارت عبارت‌اند از:

۱. هایمن حلقوی

در این مدل، غشاء نازکی به‌صورت حلقه‌ای دور ورودی واژن را در بر می‌گیرد. این نوع هایمن به ۲ نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع تقسیم می‌شود. نوع قابل اتساع این هایمن در حین آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

۲. پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی

این نوع هایمن یکی از منعطف‌ترین و مرتجع‌ترین نوع پرده بکارت است که پاره نمی‌شود و خونریزی به همراه ندارد.

۳. هایمن مسدود

یکی از انواع نادر پرده بکارت، هایمن سوراخ‌نشده یا مسدود است که کل دهانه واژن را می‌پوشاند. این نوع هایمن معمولا در سال‌های نوجوانی و در زمان شروع قاعدگی خودش را نشان می‌دهد؛ زیرا مسدود بودن هایمن باعث می‌شود خون از بدن خارج نشود.

اگر خون قاعدگی از بدن خارج نشود مانند یک توده در واژن جمع شده و باعث درد شکم، درد کمر و مشکل در دفع ادرار می‌شود. افرادی که این نوع پرده بکارت را دارند، باید به دکتر زنان مراجعه کنند و با عمل جراحی بخشی از بافت اضافی هایمن را بردارند. برای مشاوره با بهترین متخصصان زنان در سایت درمانکده کلیک کنید.

۴. پرده بکارت با سوراخ کوچک

در این نوع هایمن سوراخ‌های کوچکی در پرده وجود دارد و خون پریود از آن خارج می‌شود؛ اما ممکن است فرد قاعدگی دردناکی را تجربه کند. همچنین، این افراد نمی‌توانند از تامپون استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قاعدگی سختی دارید و هنگام پریودی دردهایی مانند سوزن‌سوزن شدن را تجربه می‌کنید، فورا به فوق تخصص زنان مراجعه کنید.

بیشتر بدانیم:بی بی چک و هرآنچه که باید درباره آن بدانید

۵. پرده بکارت ۲ سوراخی یا تیغه‌ای

گاهی در وسط واژن یک تیغه نازک وجود دارد که باعث ایجاد دو دهانه کوچک به‌جای یک دهانه می‌شود. چنین حالتی پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه‌ای نام دارد.

۶. پرده بکارت مشبک

در هایمن مشبک، دهانه واژن به‌طور کامل پوشیده و سطح آن پر از سوراخ‌های متعدد است.

۷. هایمن دندانه‌دار

در این نوع هایمن، غشایی دندانه‌دار که وسط آن خالی است ورودی واژن را می‌پوشاند.

۸. پرده بکارت بسیار ضخیم

گاهی بافت هایمن طوری است که به هیچ طریقی پاره نمی‌شود و سوراخی هم ندارد. به این نوع هایمن، پرده بکارت ضخیم می‌گویند. از علائم وجود چنین هایمنی می‌توان به خارج نشدن خون پریود در نوجوانی و یا رابطه جنسی بسیار دردناک اشاره کرد. برای درمان هایمن مسدود، باید حتما به پزشک زنان و زایمان یا جراح مراجعه کنید.

بیشتر بدانیم: تامپون و همه آن چیزی که باید در مورد این محصول پزشکی بهداشتی بدانید

پزشک زنان در حال معاینه فرد و مشاهده هایمن
بهترین راه برای تشخیص نوع هایمن یا بررسی علل آسیب مراجعه به متخصص زنان است.

علائم پارگی پرده بکارت

تا این‌جا با ماهیت، انواع و محل قرارگیری هایمن آشنا شدید؛ مورد مهم دیگری که باید بدانید، علائم پارگی پرده بکارت است. زیرا همان‌طور که در مقدمه بیان شد، هایمن در جوامع اسلامی و به‌خصوص کشور ایران اهمیت زیادی دارد و متاسفانه معیاری برای ارزش گذاری بانوان است. به همین علت بد نیست که علائم پارگی پرده بکارت را نیز بدانید.

پرده بکارت چگونه پاره میشود؟ این سوال دغدغه افراد زیادی است که در جواب آن‌ها باید بگوییم، پرده بکارت مانند سایر بافت‌های بدن انعطاف‌پذیر است و می‌تواند کشیده شود؛ بنابراین معمولا با اولین‌بار برخورد پاره نمی‌شود. در اکثر موارد هایمن در اثر فرسوده شدن پاره می‌شود. برخی افراد هنگام پاره کردن پرده بکارت درد یا خون‌ریزی خفیفی را تجربه می‌کنند؛ اما بیشتر افراد چیزی احساس نمی‌کنند.

توجه داشته باشید که این علائم برای همه افراد صادق نیستند و ممکن است فردی تمام این علائم و یا فقط یکی از موارد مذکور را تجربه کند. علائم بعد از پارگی بكارت حلقوی عبارت‌اند از:

  • مشاهده لک بر روی واژن
  • وجود درد در ناحیه واژن
  • مشاهده پوست در دهانه واژن
  • خون‌ریزی یا لکه‌بینی خفیف
  • تغییر شکل لابیا‌های اطراف واژن
  • تغییر شکل ورودی واژن از حالت دایره‌ای به شکل ۷
  • تحلیل رفتن برجستگی‌های پرز مانند درون واژن

بیشتر بدانیم: علت اسهال در پریود چیست؟

تشخیص باکره بودن با تصویر

همان‌طور که اشاره شد حدود ۳۰ درصد از دختران فاقد پرده بکارت هستند. همچنین بیان کردیم که این موضوع برای پزشک قابل تشخیص است و نیازی به ابراز نگرانی و جستجو برای راه حل ندارید اما داشتن آگاهی راجع‌به برخی علائم شاید کمک کننده باشد. 

به‌طور کلی هرگز نمی‌توان بدون بررسی‌های دقیق پزشکی تشخیص داد که فردی دارای هایمن است یا خیر. پزشک متخصص زنان برای تشخیص باکره بودن از روی واژن به نشانه‌های زیر توجه می‌کند:

  • حالت لابیاهای مینور که در دختران باکره به یکدیگر چسبیده و نزدیک هستند.
  • شکل ورودی واژن که به‌صورت گرد است.
  • شکل پرزهای برجسته واژن که در صورت نبودن رابطه جنسی به سمت دهانه واژن هستند.
  • مخاط واژن در دختران باکره ضخیم است.

این موارد می‌توانند نشانه‌هایی از باکره بودن فرد افراد باشند. بنابراین همیشه وجود پرده بکارت نمی‌تواند گواهی بر باکره بودن افراد باشد و نباید یک غشاء نازک را معیار قرار داد.

همچنین، برای تشخيص سالم بودن بکارت توسط خود فرد با عکس می‌توانید تصاویر زیر را ملاک قرار دهید.

تصویر واژن که لابیا مینور آن به هم چسبیده‌اند.
تشخیص دقیق وجود هایمن در افراد فقط توسط پزشک متخصص امکان‌پذیر است.

روش تشخیص پارگی پرده بکارت

برای تشخیص پارگی پرده بکارت باید حتما به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا برای تشخیص نوع پارگی هایمن پزشکان روش‌های خاصی دارند که معمولا آن‌ها را به جواب قطعی می‌رساند. پزشکان هایمن را مانند یک ساعت در نظر می‌گیرند و معتقدند هر نوع آسیبی در یک موقعیت خاص روی می‌دهد.

به‌عنوان مثال در افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، معمولا پارگی در ساعت‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ رخ داده است. همچنین، اگر آسیب هایمن در ساعت‌های پنج و هفت باشد، پزشک مبنا را بر این می‌گذارد که مقاربت با تمایل فرد انجام شده است. سایر روش‌های معاینه برای تشخیص آسیب و پارگی هایمن عبارت‌اند از:

  • معاینه کردن دختر بچه‌ها از پشت و پهلو
  • معاینه کردن بزرگسالان از جلو
  • کشیدن لابیامینور‌ها به سمت جلو و پایین

بعد از انجام معاینه پزشک می‌تواند تشخیص دهد که موقعیت پارگی در چه ساعتی بوده، آیا پارگی پرده بکارت طبیعی است یا خیر، آیا آسیب به هایمن تازه است یا قدیمی و… .

بیشتر بدانیم: قاعدگی نامنظم؛ علل، علائم، تشخیص و درمان پریود نامنظم

درمان پارگی پرده بکارت

هایمن غشای نازکی است که بافت عضلانی ندارد و شبکه عروقی آن نیز کم است؛ به همین علت احتمال ترمیم آن کاهش می‌یابد و گاهی ممکن است درمان پارگی این غشاء غیر ممکن به نظر برسد. با این حال، پزشکان تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی را ابداع کرده‌اند که گاهی نتیجه می‌دهد و می‌توان با این روش‌ها هایمن را ترمیم کرد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این کار باید حتما توسط پزشکی انجام شود که تجربه و مهارت کافی دارد؛ در غیر این صورت می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

تزریق به پرتقال؛ نمادی از بدن انسان و ساختار واژن
پرده بکارت غشایی با کم‌ترین بافت عضلانی و شبکه مویرگی است. به همین علت روند درمان و ترمیم آن با سایر اجزای بدن تفاوت دارد و گاهی غیرممکن به نظر می‌رسد.

بیشتر بدانیم: فواید و عوارض بستن سوتین در دختران و زنان

روش ترمیم انواع هایمن

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ترمیم انواع هایمن، جراحی محل و به اصطلاح دوختن پرده است. در طی این عمل بقایای هایمن با کپسول ژلاتینی که حاوی ماده‌ای شبیه خون است، به یکدیگر دوخته می‌شوند. این کپسول در اثر حرارت و رطوبت بدن به مرور تجزیه و مایع قرمز رنگ از واژن خارج می‌شود. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از این روش شدید، در نظر داشته باشید که جراحی هایمن تنها برای مدت زمان کوتاهی دوام دارد. همچنین لازم است پس از ترمیم هایمن موارد زیر را رعایت کنید:

  • پس از جراحی محدوده را با آب و صابون بشویید تا عفونت نکند.
  • وجود کبودی و تورم جزئی به مدت ۲ تا چهار هفته عادی است.
  • در شرایط معمول پس از جراحی تا یک هفته داشتن درد طبیعی است.
  • اگر بیشتر از یک هفته درد شما طول کشید باید به پزشک مراجعه کنید.
  • تا یک هفته پس از عمل جراحی هایمن از انجام کارهای سنگین و بلند کردن اجسام خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد می‌توانید از آنتی بیوتیک و مسکن استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: همه چیز درباره تخمک گذاری در زنان

زمان مناسب برای ترمیم هایمن

زمان مناسب برای ترمیم هایمن یکی دیگر از نکات مهم این مطلب است. برخی از پزشکان بر این باورند که ترمیم بکارت در دختران جوان، قبل از رسیدن به بلوغ، خودبه‌خود صورت می‌گیرد. این افراد همچنین معتقدند در ابتدای مراحل بلوغ اگر آسیبی به بکارت وارد شود، ممکن است بدن خودش آن را ترمیم کند؛ اما ترمیم خودکار هایمن در سنین بالاتر امکان‌پذیر نیست.

از طرف دیگر روش‌های ترمیم هایمن نیز موقتی هستند و نمی‌توانید دید بلندمدت نسبت به آن‌ها داشته باشید؛ بنابراین مناسب‌ترین زمان برای انجام این کار به خود شخص بستگی دارد. اگر قصد شما از انجام این عمل جراحی سالم بودن هایمن در شب زفاف که در اصطلاح به آن پرده زدن دختر می‌گویند، است، پیشنهاد می‌کنیم چند هفته قبل از تاریخ ازدواج نسبت به این کار اقدام کنید.

بیشتر بدانیم: بستن لوله رحم و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نکات مهم راجع‌به پرده بکارت مانند انواع پرده بکارت، علائم پارگی هایمن و محل قرارگیری آن، روش‌های ترمیم پرده بکارت و… پرداختیم. اگر در سن نوجوانی قرار دارید و هنوز قاعدگی را تجربه نکرده‌اید، ممکن است هایمن شما از نوع ضخیم یا مسدود باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای بررسی بیشتر به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.شما می‌توانید رزرو نوبت آنلاین پزشکی خود را از طریق پلتفرم درمانکده انجام دهید. علاوه بر این، امکان دریافت نوبت حضوری از متخصصان درمانکده نیز وجود دارد.

سوالات متداول

مقدار خونريزي بعد از پارگي بكارت باید چقدر باشد؟

مقدار خون‌ریزی بعد از پاره شدن هایمن به فیزیولوژی بدن بستگی دارد. با این حال، خونریزی باید کمتر از یک دوره پریود باشد و نباید بیش از دو روز طول بکشد.

دلیل خون نیامدن در اولین رابطه چیست؟

بسته به اندازه و شکل پرده بکارت، زنان در اولین رابطه جنسی ممکن است خون‌ریزی داشته باشند یا خیر. علاوه بر این، ۳۰ درصد از دختران بدون هایمن متولد می‌شوند.

از کجا بفهمیم دختر پرده دارد یا نه؟

در برخی موارد با مشاهده تغییراتی در شکل ظاهری واژن می‌توان تشخیص داد که پرده بکارت وجود دارد یا خیر. با این حال، بهترین روش برای تشخیص قطعی، معاینه توسط پزشک متخصص زنان و زایمان است.

دلیل خونریزی بعد از رابطه چیست؟

خون‌ریزی بعد از رابطه جنسی می‌تواند نشانه یک بیماری مانند بیماری التهابی لگن (PID)، عفونت‌های مقاربتی (STI) یا خشکی واژن (واژینیت آتروفیک) باشد. علاوه بر این، برخی زنان بعد از اولین رابطه جنسی ممکن است خون‌ریزی داشته باشند.

از کجا بفهمم حلقوی هستم؟

پرده بکارت حلقوی به ۲ نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع تقسیم می‌شود. اگر بعد از اولین رابطه جنسی خونریزی نداشتید، احتمالا پرده بکارت شما از نوع حلقوی و قابل اتساع است.

چند درصد از زنان حلقوی هستند؟

پرده بکارت حلقوی یکی از شایع‌ترین انواع هایمن است. برخی مطالعات نشان می‌دهند بیش از ۶۰ درصد از پرده‌های بکارت به شکل حلقوی هستند.

منابع: clevelandclinic

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای‌ها 170

هنوز امتیازی ثبت نشده

phatim@ramezani
فاطمه رمضانی

دانش‌آموخته روان‌شناسی‌ هستم؛ اما در یکی از کلاس‌های واقعیت‌درمانی به این بینش رسیدم که «روانپزشکی» ایکیگای گمشده زندگی من است. اکنون در حال تلاش کردن برای ورود به رشته پزشکی هستم، بیشتر به «ویلیام گلاسر» درونم پروبال می‌دهم، درباره علوم‌پزشکی می‌خوانم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

342 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
نازنین
نازنین
1 روز قبل

سلام من بچه که بودم حدود ۱۲،۱۳سالم بود تو بازی هلم دادن و خوردم زمین و پاشنه پام با ناحیه حساسم برخورد کرد و خون اومد همه میگن پرده بکارتت پاره شده خیلی نگرانم ممکنه اینطور که میگن باشه؟

شهر
تهران
زهرا
زهرا
3 روز قبل

سلام من دوران پریودیم نه چیزی داخل واژنم کردم نه چیزی فقط با فشار آب خودارضایی کردم اونم یکمی خوم اومد اما خون پریود نبود ممکنه پرده بکارتم بوده باشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
3 روز قبل
پاسخ به  زهرا

سلام زهرا جان

به طور کلی خیلی احتمالش کمه که با فشار آب هایمن آسیب ببینه ولی به هر صورت بستگی به شرایط و اتفاقی که واقعا افتاده، میتونه آسیب هم ببینه …

از این بابت توصیه میکنم اول از همه استرس و نگرانی نداشته باشید و اگر که خیلی ذهنتون درگیر این موضوع شده، با خونسردی تمام به پزشک محترم زنان مراجعه کنید تا دقیق معاینه بشید. هیچ مورد خاصی هم وجود نداره که بخواهید بابتش بترسید. در ادامه لینک بهترین دکتر زنان رو میزارم، میتونید ازشون نوبت آنلاین بگیرید

https://www.darmankade.com/b/Tehran/obstetrician-gynecologist/

نهال
نهال
4 روز قبل

سلام خانم دکتر

سلام خانم دکتر ببخشید من ۱۴سالمه و مجردم؛یه بار پریود بودن میخواستم نوارمو عوض کنم که وسط نوارم جمع شده بود و نوارو که کشیدم خورد به واژنم بعد ،بعدش دیگ نوار نذاشتم و رفتم که شرتم و عوض کنم دو،سه قطره خون روی شرتم بود بنظرتون اون خون مال پریودی بوده یا پردم پاره شده تروخدا بهم بگیدد

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
3 روز قبل
پاسخ به  نهال

سلام نهال جان
خیر هایمن صدمه ای ندیده و نیازی نیست نگران باشید، به طور کلی در 90 درصد مواقع هایمن در اثر دخول با عمق و فشار زیاد آسیب میبینه و 10 درصد هم در اثر ضربه های شدید مثل تصادف و … آسیب میبینه
خونی هم که مشاهده کردید برای پریودتون بوده و نیازی به نگرانی نیست 🙂

naz
naz
5 روز قبل

سلام خانم دکتر من وقتی خود ارضایی کردم انگشتمو نبردم داخل ولی روی کلیتوریسو پایین ترش میکشیدم فرداش یه قطره خون خشک شده روی شلوارم دیدم اما از قبل کنار واژنم زخم شده بود الان خیلی استرس دارم که نکنه خون بکارتم بوده باشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
3 روز قبل
پاسخ به  naz

درود بر شما
احتمال خیلی زیاد خونی که مشاهده کردید مربوط به زخمتون میشه، با این حال برای اینکه مطمعن بشید باید مراجعه کنید به متخصص زنان در ادامه لینک بهترین متخصص زنان تهران رو براتون میزارم …

https://www.darmankade.com/b/Tehran/obstetrician-gynecologist/

محلا
محلا
6 روز قبل

سلام من امروز دیواره واژنمو باز کردم و یه خط سفید مانندی رو دیدم و پایینش یه سوراخ کوچیک بود چون چندروز پیش یکمی فشار اومد به واژنم و ترسیدم که هایمنم پاره شده باشه و ممکنه جیزی ک امروز دیدم پردم باشه و اسیبی ندیده باشه؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
3 روز قبل
پاسخ به  محلا

سلام محلا جان
احتمال اینکه شما خودتون بتونید ببینیدش بسیار کمه از این بابت بهتره به متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید

مهگل
مهگل
8 روز قبل

آیا خود ارضایی با انگشت یعنی مالیدن همون ناحیه وتقریبا سریع ولی داخل نبریش احتمال پارگی هستش؟

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
6 روز قبل
پاسخ به  مهگل

سلام مهگل جان
خیر، لازمه صدمه به هایمن دخول در عمق و فشار زیاد هستش

هانا
هانا
8 روز قبل

ببخشید من حدود ۱۳ ۱۴ سالگی چیزی وارد واژنم کردم حدود ۷ ۸ سانت بود یکم خون اومد احساس میکنم پردم پاره شده بود ولی اون موقع نمیدونستم پرده چیه :((((( من الان قصد ازدواج دارم و تاحالا با پسری رابطه نداشنم و خود ارضایی بوده چطوری به او بفهمونم؟
نمیدونم ازدواج کنم یا نکنم
هزینه عمل چنده؟

شهر
اصفهان
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
6 روز قبل
پاسخ به  هانا

سلام هانا عزیز
بهتره این موضوع رو صادقانه با پارتنر خودتون مطرح کنید و از پزشک زنان کمک بگیرید

ملیکا
ملیکا
13 روز قبل

سلام خسته نباشید در حین رابطه التش کمی به دیواره واژنم خورد و یکم درد گرفت واژنم و خیلی کم خون آبه اومد و الا کمی هم دل درد دارم و نزدیک عادت ماهانه ام هستش ممکنه پردم پاره شده باشه و دیواره واژنم درد میکنه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
12 روز قبل
پاسخ به  ملیکا

سلام دوست عزیز
امکان صدمه وجود داره توصیه میکنیم برای چکاپ به دکتر زنان مراجعه کنید

ساریناام
ساریناام
13 روز قبل

سلام من رابطه داشتم درحدی ک بزاره روش و این یکم روی دیواره واژنم فشار اورد یکم خون ابه اومدو یکم درد تو ناحیه دیواره واژنم دارم ممکنه پرده ان از بین رفته باشه؟کمی هم دل پیجه دارم نزدیک پریودیمم هست

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
12 روز قبل
پاسخ به  ساریناام

سلام سارینا جان
بله امکان صدمه وجود داره، بهتره برای اطمینان خاطر به پزشک زنان مراجعه کنید، لینک بهترین متخصص زنان تهران رو در ادامه براتون میزارم

https://www.darmankade.com/b/Tehran/obstetrician-gynecologist/

نری
نری
15 روز قبل

ببخشید بعد اینکه کاندومو از آلت در بیاری و اسپرم رو از رو آلت پاک کنی ولی نشوریش و بعد اون سریع بدون کاندوم رابطه داشته باشی امکان این هست که اسپرم وارد رحم بشه و بارداری صورت بگیره؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
13 روز قبل
پاسخ به  نری

سلام دوست عزیز
بله امکانش هست، با توجه به اینکه شستشو انجام نشده و بعدش هم ادرار صورت نگرفته، ترشحات مجرا میتونه حاوی اسپرم باشه

مریم
مریم
15 روز قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من چندین وقت پیش خودارضایی داشتم بدون اینکه چیزی داخل واژن بره بعد چندین ساعت لکه های قهوه‌ای تقریبا روشن همراه با عفونت سفید رنگ دیدم که مقدار عفونت بیشتر بود میخوام بدونم پرده آسیب دیده یا خونریزی معمولی از واژن و رحم بوده ؟؟این موضوع چندوقته عذابم میده میشه راهنمایی کنید

شهر
شیراز
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
13 روز قبل
پاسخ به  مریم

سلام مریم جان
با این شرح حالی که گفتید خیلی بعید اگر صدمه ای ایجاد شده باشه (مگر اینکه ضربه شدیدی وارد کرده باشید) با این حال توصیه میکنم برای اینکه این حس بدی که پیدا کردید از بین بره، حتما جهت معاینه به پزشک زنان مراجعه کنید. در ادامه لینک بهترین متخصص زنان شیراز رو براتون میزارم که میتونید نوبت آنلاین بگیرید

https://www.darmankade.com/b/Shiraz/obstetrician-gynecologist/

مریم
مریم
10 روز قبل

نه ضربه ای نبوده اما وقتی اون لکه ها که گفتم بود یکم سوزش داشتم دیگه هیچی و اینکه ممکنه آسیب جزئی دیده باش و پاره نشده باش و بعداً خونریزی هم داشته باش موقع رابطه؟؟(میشه بیشتر راهنمایی کنید )

تارا
تارا
17 روز قبل

سلام من یه سوال داشتم دوست پسرم فقط بهش مالید فقط یک دقیقه هم برد وقتی که رفتم دکتر برای معاینه میتونن تشخیص بدن کم بهش مالید شده است؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
13 روز قبل
پاسخ به  تارا

سلام تارا جان
خیر از نظر علمی چنین چیزی وجود نداره

نگار
نگار
7 روز قبل
پاسخ به  تارا

هرزه ..

شهر
اصفهان
فاطمه
فاطمه
19 روز قبل

سلام من رابطه داشتم یه زره خون اومده میخواستم ببینم پرده بکارتم پاره شده

شهر
تبریز
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
18 روز قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام فاطمه جان
احتمال صدمه به پرده بکارت وجود داره ولی خب قطعی نمیشه گفت، بهتره برای تشخیص بهتر به دکتر زنان تبریز مراجعه کنید

مینا
مینا
13 روز قبل

سلام وقت تون بخیر راستش من تقریبا سه ماه پیش برا معاینه رفته بودم دکتر گفت پرده داری بعد الن دو روزه با نامزدم رابطه دارم از جلو نه خونی آمد نه هیچی نامزدم میگه تو پرده نداری

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
12 روز قبل
پاسخ به  مینا

سلام مینا جان

مطمعنا تشخیص پزشک شما درست بوده، اینکه حالا هایمن صدمه ببینه به این معنا نیست که شما خون زیادی ببینید، خیلی وقتا در حد یک خون آب کم و یا حتی یک مایه قهوه ای رنگ خودشو نشون میده، در خیلی از مواردم افرادی هستند ک هایمن اونا خاصیت ارتجاعی بالایی داره و حتی ممکنه با چندین بار رابطه هم خونی ازشون نیاد …

به طور کل توصیه میکنم حتما حتما با همسرتون تشریف ببرید پزشک زنان، تا کامل به ایشون توضیح داده بشه که جریان چیه ..

...
...
23 روز قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم خواستم بدونم که چه کار های باعث پارگی پرده بکارت میشن میشه لطفاً مهمترین دلایلش رو بگین و اینکه زمانی که افراد از یه عکس یا فیلم و هر چی دیگه رو میبینن یه ترشحی رخ میده خواستم بدونم که این ترشح واسه دختر ضرری نداره

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
17 روز قبل
پاسخ به  ...

سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالیم که همراه درمانکده هستی

ببینید مهم ترین عاملی که باعث صدمه به پرده بکارت میشه دخول (اینترکورس) هستش، که حالا میتونه دخول واقعی باشه و یا بصورت مصنوعی و با وسیله اتفاق بیوفته …

مورد بعدی که میتونه باعث آسیب به پرده بکارت بشه (که البته درصدش خیلی کمه) اینه که در اثر تصادف و یا ضربه شدید این صدمه به هایمن وارد بشه

در مورد سوال دومتون که مربوط به ترشح بود باید بگم خیر آسیب فیزیکی رو ایجاد نمیکنه ولی باعث آسیب های روانی و تا قسمتی هورمونی میشه. زمانی که ترشحات اتفاق میوفته اون سیستم سکشوال فرد آماده پروسه اینترکورس میشه و حالا شما فکر کنید این ترشحات رخ میده و اینترکورسی اتفاق نمیوفته بنابراین سیستم هورمونی و روانی فرد ممکن بهم بریزه …

زهرا
زهرا
25 روز قبل

سلام خوب هستید میخاستم بدونم که من فقط دوست پسرم مالید روش میشه بدونم دی ان ای داره اگه داره واسه چند وقت میمونه؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
24 روز قبل
پاسخ به  زهرا

سلام زهرا جان
از نظر علمی همچین چیزی وجود نداره

سنا
سنا
18 روز قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
میشه کمکم کنید مه با دوست پسرم رابطه داشتیم به جلوم دو سه ضربه زد بعد خونریزی کردم پرده ام پاره شده ؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
17 روز قبل
پاسخ به  سنا

سلام سنا جان
این مورد باید توسط پزشک زنان بررسی بشه تا دقیق بهتون بگن که میزان آسیب دیدگی چقدر هستش، شما از این لینک میتونید از دکتر زنان نوبت آنلاین بگیرید

سنا
سنا
17 روز قبل

من نمیتونم برم پزشک واقعین خیلی حالم بده زندگی رو سرم خراب شده چی کار کنم الان

سنا
سنا
17 روز قبل

اگر میزان آسیب کم باشد بازم خونریزی میکند یا نه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
12 روز قبل
پاسخ به  سنا

سلام مجدد
بله ممکنه مجدد هم خونریزی داشته باشید، خیلی وقتا میتونه در حد یک خون آب و یا یک لکه قهوه ای رنگ باشه

سنا
سنا
12 روز قبل

درست است یک سوال داشتم پرده داخل است یا بیرون ؟

هلیا
هلیا
26 روز قبل

سلام من دوست پسرم فقط مالید بهش و واردش نکرد آیا ممکنه پرده م پاره شده باشه پرده چند سانت طول داره؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
26 روز قبل
پاسخ به  هلیا

سلام هلیا جان
خیلی خوشحالیم که با درمانکده همراهی

خیر با اینکار پرده آسیبی نمیبینه، برای پاره شدن پرده باید دخول با عمق و فشار زیاد اتفاق بیوفته

setare
setare
27 روز قبل

چند سانت ورود انگشت هایمن را پاره می‌کنه

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
24 روز قبل
پاسخ به  setare

سلام ستاره جان
حقیقتا این موضوع توی افراد مختلف، متفاوت هستش، به خیلی چیزا بستگی داره مثلا به قد و یا استخوان بندی افراد و خیلی چیزهای دیگه…

ممکنه برای یکی با 1 سانت دخول اتفاق بیوفته و برای شخص دیگری با 3 سانت و …

جدای از بحث فیزیکی هم سیستم و ترشح هورمون و انقباظ واژن هم مهمه برای پاره شدن پرده، صرفا بحث دخول نیست

آخرین ویرایش 24 روز قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
Sabergul
Sabergul
29 روز قبل

سلام و احترامات حالتون چطوره به امیدی صحت وسلامتی شما
سوال بنده این است که چطور بیفهمم پرده بکارت ام سالم هست یا خیر؟

شهر
کرج
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
24 روز قبل
پاسخ به  Sabergul

درود بر شما
تنها حالت معتبری که شما میتونید از سالم بودن و یا نبودن بکارت اطمینان حاصل کنید معاینه پزشک زنان هستش، از این بابت شما میتونید جهت گرفتن نوبت از بهترین متخصص زنان کرج از این لینک اقدام کنید.

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام ببخشید من سنم کمه حدود ۱۳ سالمه من دقیق نمیدونم ولی پریودم عقب افتاد بعدش با فشار آب گرفتم به خودم یعنی خود ارضایی رور بعدش پریود شدم میترسم پرده نباشه البته من خیلی وقته درگیر ایم موضوعم حدود ۵ ۶ سال میترسم پرده نداشته باشم

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
26 روز قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام دوست عزیزم

خیلی بعید که پرده بخواد با فشار آب صدمه ببینه، تقریبا میتونم بگم احتمالش نزدیک به صفر … نیازی به نگرانی نیست ولی اگر این فکر خیلی اذیتتون میکنه توصیه میکنم تشریف ببرید پیش پزشک زنان جهت معاینه تا دیگه خیالتونم راحت باشه

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام
من یکی از دوستام با یه فردی رابطه داشته و زبون زده داخل واژن
و دست زده
الان بالای واژنش درد میکنه و دست زده خودش ببینه جقدر درد داره حالت گز گز داشته علتش چیه میشه لطفا جواب بدین

شهر
اصفهان
آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام دوست عزیز
مواردی مثل این کیسی که مطرح کردید به هیچ عنوان بدون انجام تست فیزیکال قابل تشخیص نیست، حتما باید تشریف ببرند متخصص زنان و حتما باید شرح حال بسیار دقیقی رو بگن و نکته آخر اینکه این موضوع باید جدی گرفته بشه و پیگیری کنند. شما میتونید از اینجا لیست بهترین متخصص های زنان در اصفهان را مشاهده کنید.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
دختر
دختر
1 ماه قبل

سلام توروخدا جواب بدین من با نامزدم رابطه داشتم ولی هیچ خونی نیومد واسه اونم کوچیک بود الان یعنی پرده ندارم

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  دختر

سلام دوست عزیز
اینکه شما بعد از رابطه خونریزی دارید یا ندارید حقیقتا خیلی ملاک نیست، ما بیماران خانمی رو داشتیم که بسیاری هم رابطه داشتند ولی بخاطر خاصیت ارتجاعی قسمت واژن اصلا خونریزی نداشتند و بعدا در زمان زایمان خیلی هاشون دچار مشکل شدند و در معاینه متوجه آن میشوند یا بعضیا هستند که پرده آن ها کلا شکل متفاوتی داره و یا حتی بیمارانی را داریم که بدون آسیب به پرده، باردار میشوند. بنابراین اینکه صرفا خونریزی داشتید یا خیر، ملاک نیست. برای اینکه بخواید مطمعن بشید از اینکه پرده آسیبی دیده یا خیر بهتره به متخصص زنان مراجعه کنید و معاینه بشید.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
ماهی
ماهی
1 ماه قبل

چن شبه خودارضایی میکنم اما داخل نبردم چیزی ولی الان خارش دارم و احساس میکنم ورم کرده دلیلش چیه؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  ماهی

سلام دوست عزیز
ببینید دو تا حالت داره:
1- اینکه فکر میکنید چیزی وارد نشده ولی در حقیقت صدمه و تروما ایجاد و موجب تورم شده که عموما با درد همراهه

2- اینکه دچار عفونت شده که خب این احتمال خیلی بالاتری داره، خود عفونت باعث التهاب، تورم، سوزش ادرار و خارش میشه، اما صد در صد همه این ها باهم نیست، مثلا ممکنه که بیمار فقط عفونت و خارش داشته باشه و یا فقط عفونت و تورم داشته باشه. بنابراین یکی از این دو حالت پیش اومده.

در کل جای نگرانی نیست، بهتره که از این لینک به متخصص زنان مراجعه بفرمایید برای معاینه و درمان سریع.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
Darya
Darya
2 ماه قبل

سلام. آیا ممکنه با فشار ناگهانی آب پرده پاره شود؟؟؟ اگه بعد فشار ناگهانی خونی کوتاه بیاید مثل زخم شدن یه ناحیه…آیا ممکن است پاره شده باشد؟؟؟
لطفا جواب بدید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  Darya

سلام دریا جان
ممنونیم از اینکه با درمانکده همراهی

خیلی خیلی بعید که این اتفاق بیوفته، اینقدر درصدش کمه که میتونیم تقریبا بگیم خیر، این اتفاق نمیوفته. اینکه با فشار آب خونریزی داشتید احتمالا اون ناحیه زخمی چیزی بوده و فشار آب لختشو کنده و دچار خونریزی مختصر شدید. در کل همچین چیزی که میفرمایید خیلی نادر و باید خیلی موارد استثنا و خاصی باشه. بصورت عادی خیر این اتفاق نمیوفته.

امیر
امیر
2 ماه قبل

کسی دکتریو ک پرده بکارت دوباره درست کنه میشناسه اگه میشناسه لطفا معرفی کنه

شهر
تهران
حسن
حسن
2 ماه قبل
پاسخ به  امیر

بابا پرده بکارت پاره بشه دکتر میفهمه علکی نیست.که حتی با الت پاره شده ضربه خورده چی بوده حتی میتونه تا ۱ ماه بگه کی رابطه داشتی میتونه بگه این واژن حدودا چند سال و حدوده رابطرم که تعدادش زیادو کم بودرم میتونه بگه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  امیر

سلام امیر جان
خوشحالیم که همراه درمانکده هستی

ببینید گروهی از متخصصین زنان هستند که کارهای زیبایی انجام میدن و با جراحی، این غشا رو مجدد میدوزن و شکل میدن. برای این منظور اگر تشریف ببرید متخصص زنان، همکاران راهنماییتون میکنند.

آرمیتا
آرمیتا
3 ماه قبل

سلام خوبید من پریود بودم که 12 ۱۳ سالم بود که دستمو وارد واژنم کردم آیا احتمال داره پردم پاره شده اگر خونی هم اومده باشه همراه با خون پریودی بوده اگه زده شده میشه راهکار بدین یکار کنم ترمیم شه خوب بشه جواب منو لطفا بدین

شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  آرمیتا

آرمیتا جان سلام
خوشحالیم که همراه درمانکده هستی
در جواب سوالتون باید بگم، تقریبا خیر، این اتفاق نمیوفته، اینترکورس عمق بیشتری داره، بنابراین نگران نباشید

ثمین عالی
ثمین عالی
3 ماه قبل

من وقتی پریود میشم کمتر از یک هفته تموم میکنم دلیلش چیه؟!

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  ثمین عالی

ثمین جان سلام
ممنونم از همراهیت با درمانکده

در جواب سوالت باید بگم که این مورد ممکنه در دو حالت اتفاق بیوفته:

1- یه وقت هست شما همیشه پریوداتون 4 روزه بوده یا مثلا 5 روزه بوده و یا شایدم 10 روزه بوده، این مورد کاملا ژنتیکی و در افراد مختلف میتونه فرق داشته باشه ولی همین که روتین همیشگی باشه کاملا طبیعیه و چرخه سالمی دارید

2- ولی یه وقت هست که شما مثلا مدت زمان پریودیتون همیشه 10 روزه بوده و ناگهان میشه 5 روزه، در این حالت شما حتما باید سونوگرافی انجام بدید و اگر لازم بود یه سری تست های هورمونی بدید

پیشنهاد میکنم اگر در حالت دوم قرار دارید از طریق این لینک از یک متخصص زنان نوبت بگیرید

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط تیم پزشکی درمانکده
هدفمند
هدفمند
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
اگر پرده ی بکارت کاملاً بسته باشه باید چه کار کرد؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  هدفمند

سلام دوست عزیز
از اینکه با درمانکده همراهی خیلی خوشحالیم

ببینید چیزی که به اسم پرده شناخته شده بین مردم، درواقع یک غشایی هستش که در اثر هرگونه صدمه فیزیکی (که معمولا با اینترکورس اتفاق میوفته) پاره میشه …

حالا در برخی از افراد این غشا ضخیم تره و ممکنه حتی با اینترکورس هم پاره نشه، که این افراد معمولا در زایمان هم مشکلاتی رو همراه دارند (اگر که بخوان زایمان طبیعی داشته باشند). حتی قبل تر از این هم ممکنه پریودی های دردناکی داشته باشند و یا حتی خون کمتری هم مشاهده کنند …

از این بابت معمولا زمانی که این افراد دچار علائم بالا میشوند، با مراجعه به دکتر زنان و معاینه متوجه ضخامت غشا میشوند. برای درمان هم پزشک زنان معمولا با جراحی برش میزنند و این پرده رو باز میکنند

دخترک
دخترک
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من مقدار کمی از انگشتم رو داخل واژن کردم اما خونی خارج نشد و اینکه از روبه رو (اینه) ک نگاه میکنم چیز سفید رنگی پوشونده اون جارو ممکنه پردم پاره شده باشه!؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  دخترک

سلام دوست عزیز
احتمال اینکه با انگشت اون غشا پاره بشه خیلی ضعیف در واقع باید خیلی دست داخل بره تا اتفاق بیوفته و خب بسیار نادر. اون چیز سفیدی هم ک ازش نام بردید رو حتما باید متخصص زنان معاینه کنه تا ببینه عفونت، قارچ یا غشای طبیعی شخص هستش

کبری
کبری
3 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالم بود یه مدادی رو وارد واژنم کردم بعد یه خون بسیار بسیار کم رنگ. دیدم که یه قطره هم نمیشد آیا من الان پردمو زدم؟

کمیا
کمیا
3 ماه قبل
پاسخ به  کبری

نه هنوز

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  کبری

سلام کبری جان
از همراهیت با درمانکده ممنونیم

حقیقتا این اتفاق باید با عمق و فشار زیادی اتفاق افتاده باشه تا بگیم پرده آسیب دیده، در مورد کیس شما احتمالش خیلی پایین هستش، احتمالا فقط باعث زخم در دیواره ها شده باشه

...
...
3 ماه قبل

سلام
آیا بلند کردن اجسام سنگین در زمان پریود باعث پارگی پرده بکارت میشه

شهر
مشهد
...
...
2 ماه قبل
پاسخ به  ...

میشه لطفاً یکی جواب این سوال رو بده

شهر
مشهد
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 ماه قبل
پاسخ به  ...

سلام دوست عزیز
خیر