علائم تبخال تناسلی در زنان

علائم تبخال تناسلی در زنان چیست؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

تبخال تناسلی زنان نوعی عفونت مقاربتی است که بر اثر داشتن رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتقل می‌شود. تبخال تناسلی در زنان معمولا علائم مشخصی نداشته و در حال حاضر درمان کاملی برای آن وجود ندارد.

ویروس تبخال تناسلی زنان در اکثر وقایع بسیار خفیف بوده و آن را به‌عنوان بیماری عفونی جدی نمی‌گیرند. در حالی که ویروس ضعیف تبخال تناسلی در زنان هم می‌تواند منجر به آلوده شدن شریک جنسی شود. تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا از هر پنج زن 14 تا 49 ساله یک نفر به تبخال تناسلی مبتلا است. بنابراین می‌توان گفت این بیماری شیوع نسبتا بالایی داشته و اکثر افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده برقرار می‌کنند حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند. علائم این بیماری بین زنان و مردان شباهت زیادی به هم دارد و بهترین راه‌کار برای تشخیص، انجام آزمایشات مربوط به این بیماری است. همراه ما باشید تا در این مقاله از مجله درمانکده شما را با علائم تبخال تناسلی در زنان بیشتر آشنا کنیم.

تبخال تناسلی زنان چیست؟

عفونت مقاربتی منجر به ایجاد تبخال تناسلی در خانم‌ها می‌شود. دلیل اصلی بروز این بیماری ویروس‌های هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و نوع 2 (HSV-2) هستند که شدت شیوع و سرایت آن‌ها بسیار بالاست. در زیر با این دو ویروس بیشتر آشنا خواهید شد:

  • ویروس HSV-1: این ویروس بیشتر در ناحیه دهان و لب به صورت تبخال یا تاول بروز پیدا می‌کند. علائم ویروس هرپس نوع 1 نسبت به تبخال تناسلی کمتر بوده و شدت سرایت آن پایین‌تر است. احتمال این وجود دارد که هنگام رابطه جنسی دهانی ویروس HSV-1 به ناحیه تناسلی سرایت کند و منجر به تبخال تناسلی شود.
  • ویروس HSV-2: اصلی‌ترین دلیل تبخال تناسلی زنان و مردان ویروس هرپس نوع 2 است که بر اثر رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتقل می‌شود. احتمال این‌که در حین رابطه جنسی دهانی به دهان انتقال پیدا کند وجود دارد و پس از بروز تبخال در ناحیه دهان همچنان به‌عنوان HSV-2 شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانیم: واژینوز باکتریال و شناخت آن

تصویری از تبخال تناسلی در زنان
تبخال تناسلی زنان به صورت برجستگی‌های خوشه‌ای به رنگ سفید یا قرمز ظاهر می‌شود و از مایع زرد رنگ پر شده است.

علائم تبخال تناسلی در زنان

چند روز پس از این‌که رابطه جنسی با فرد مبتلا به تبخال تناسلی برقرار شد، زخم‌های کوچکی که ظاهری همچون برجستگی‌های قرمز شبیه به تاول دارند در ناحیه تناسلی زنان ایجاد می‌شود. برخی از زنان این زخم‌ها را با نیش حشره یا خراش ساده اشتباه می‌گیرند.

در اغلب موارد پس از گذشت چند روز زخم‌ها حالت پوسته پوسته پیدا کرده و رو به بهبود می‌روند. اما در مواقع حاد بلافاصله مجموعه دوم زخم‌هامشاهده خواهند شد. در ادامه علائم شایع و نشانه‌هایی که به ندرت بروز پیدا می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

علائم شایع

علائم با کم‌ترین میزان ظهور

  • زخم و تاول داخل یا اطراف مقعد و یا دور باسن و ران
  • مشکل در ادرار کردن
  • مننژیت
  • انسفالیت
  • اگزما هرپتی فرم
  • عفونت چشم

بیشتر بخوانیم: علائم تبخال تناسلی در مردان چیست؟

علت تبخال تناسلی در زنان

اگرچه علت آن ناشناخته است، اما ظهور آن اغلب با دوره‌های ضعف سیستم ایمنی بدن، زخم‌های پوستی، قاعدگی، تب، آسیب عصبی، آسیب بافتی ناشی از جراحی یا قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامساعد همراه است. ظهور یا عود تبخال تناسلی هنگامی رخ می‌دهد که ویروس HSV-1 یا HSV-2 از مرحله خفته خود دوباره فعال شود.

چگونه گسترش پیدا می‌کند؟

اصلی‌ترین دلیل گسترش تبخال تناسلی خانم‌ها تماس پوست به پوست با فرد مبتلا به این بیماری است. در موارد دیگر:

  • رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی با فرد آلوده
  • لمس اندام تناسلی فرد مبتلا به ویروس
  • زایمان طبیعی و انتقال مادر به نوزاد

تشخیص تبخال تناسلی زنان

برای تشخیص تبخال واژن پزشک متخصص زنان ابتدا با معاینات فیزیکی به بررسی زخم‌های موجود در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان می‌پردازد. معمولا در مراحل اولیه و قبل از این‌که علائم تبخال تناسلی در زنان به‌طور کامل بروز پیدا کند تشخیص برای پزشک کمی دشوار خواهد بود. به‌همین دلیل پزشک متخصص ابتدا درخواست آزمایش می‌دهد.

آزمایشنحوه انجام
کشت ویروساز زخم و بافت ایجاد شده نمونه‌برداری می‌کنند و برای بررسی به آزمایشگاه می‌فرستند
واکنش زنجیره‌ای پلیمرازبرای تشخیص نوع ویروس HSV ابتدا DNA نمونه خون، مایع زخم یا نخاع مورد بررسی قرار می‌گیرد
آزمایش خونبرای تشخیص عفونت تبخال تناسلی از شما نمونه خون می‌گیرند تا آنتی‌بادی‌های HSV مورد بررسی قرار بگیرد
جدول آزمایشات تشخیصی تبخال تناسلی زنان

بیشتر بخوانیم: از عمل زیبایی واژن و تنگ کردن آن چه می‌دانید؟

تبخال تناسلی در خانم‌ها و بارداری

مادران باردار مبتلا به تبخال واژن باید حتما این موضوع را به پزشک متخصص زنان و زایمان یا ماما اطلاع دهند. در غیر این صورت احتمال انتقال بیماری به نوزاد بسیار زیاد خواهد بود. پزشک برای محافظت از نوزاد اقدامات خاصی انجام می‌دهد تا نوزاد در حین زایمان به تبخال نوزادی مبتلا نشود. در صورت انتقال تبخال تناسلی به نوزاد می‌تواند کودک را دچار بیماری‌های چشمی یا آسیب‌های شدید مغزی کند. 

براساس توصیه سازمان کنترل و پیشگیری بیماری‌های مقاربتی، مادران حامله بهتر است از سه ماه سوم بارداری به‌دلیل جلوگیری از ابتلا به تبخال تناسلی زنان از داشتن رابطه جنسی مشکوک خودداری کنند. معمولا متخصص زنان و زایمان یا ماما قبل از آغاز مراحل زایمان معاینه فیزیکی انجام می‌دهد تا در صورت وجود علائم تبخال واژن، مادر باردار به صورت سزارین زایمان کند.

بیشتر بخوانیم: مقایسه تامپون و کاپ قاعدگی؛ بهترین انتخاب کدام است؟

درمان تبخال تناسلی زنان

تبخال واژن درمان مشخصی ندارد. پزشک معمولا داروهای ضد ویروسی تجویز می‌کند تا موجب جلوگیری از شیوع مجدد بیماری شود، به روند بهبود زخم‌ها کمک کند و مدت زمان یا تعداد دفعات بروز بیماری را کاهش دهد. همچنین مصرف برخی داروهای سرکوب کننده به صورت روزانه احتمال سرایت این ویروس عفونی را به شریک جنسی کم می‌کنند.

دارودرمانی

داروهای موثر در درمان تبخال تناسلی زنان عبارتند از:

  • آسیکلوویر
  • فامویر
  • زوویراکس
  • والترکس

راهکارهای خانگی برای بهبود تبخال تناسلی ‌در زنان

  • چندین بار در طول روز دوش بگیرید.
  • هنگام استحمام از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • دوش آب گرم موجب کاهش علائم دردناک می‌شود.
  • ناحیه تناسلی را خشک و تمیز نگه دارید.
  • گرما یا آفتاب مستقیم مضر است.
  • لباس‌های گشاد نخی در منزل بپوشید.
  • گرفتن دوش واژینال و استفاده از شوینده‌های معطر توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانیم: تبخال چیست؟ علت‌ها، علائم و راه‌های درمان تبخال

اینفوگرافی از راه‌کاراهای خانگی برای بهبود تبخال تناسلی زنان
علاوه‌بر داروهای ضد ویروسی برخی از خودمراقبتی‌ها موجب بهبود سریع‌تر این بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانیم: عفونت مخمری واژن؛ هر آنچه که درباره آن باید بدانید

آیا تبخال تناسلی در خانم‌ها برگشت‌پذیر است؟

بله. همان‌طور که گفتیم تبخال تناسلی زنان به طور کامل درمان نمی‌شود. علائم آن برای مدتی از بین می‌روند اما ویروس عفونی حتی در صورت پاکسازی تمامی نشانه‌های بیماری در بدن شما باقی خواهد ماند. به‌همین دلیل هرچند وقت ویروس فعال شده و علائم تبخال واژن عود می‌کند. برخی زنان یک یا دوبار در طول سال و بعضی دیگر حدو چهار یا پنج بار آن را تجربه می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که این بیماری به مرور زمان شیوع و شدت کمتری پیدا خواهد کرد. هنوز به‌طور دقیق دلیل اصلی برگشت آن مشخص نیست اما برخی از زنان گفته‌اند ویروس تبخال واژن در مواقع بیماری، استرس، دوره قاعدگی یا قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید عود می‌کند.

فراموش نکنید که برای مشاوره فوری با پزشک یا پیدا کردن متخصص عفونی یا متخصص پوست و مو و گرفتن وقت ویزیت می‌توانید از خدمات آنلاین درمانکده استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از طریق امکان مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان عفونی و مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان پوست و مو از دکتر مورد نظر خود راهنمایی بگیرید.

سخن پایانی

تبخال تناسلی در زنان ویروس شایع مقاربتی است که در حال حاضر درمان مشخصی ندارد، اما می‌توان علائم و شدت آن را با دارو و خودمراقبتی کنترل کرد. اغلب زنان مبتلا به تبخال واژن هیچ علامتی ندارند، اما می‌توانند موجب سرایت این بیماری به شریک جنسی خود شوند. اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا در این مقاله از مجله درمانکده به‌طور اختصاصی شما را با علائم تبخال تناسلی در زنان آشنا کنیم. شما هم می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانیم: بستن لوله رحم و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

سوالات متداول

تبخال تناسلی زنان در کجا ظاهر می‌شود؟

داخل واژن، دهانه رحم، باسن و مقعد

تبخال تناسلی در خانم‌ها چه شکلی است؟

تبخال واژن به زخم و برجستگی‌های خوشه‌ای با رنگ قرمز یا زرد شبیه بوده و با مایع شفافی پر شده است.

امکان انتقال تبخال تناسلی زنان با استفاده مشترک از توالت فرنگی وجود دارد؟

خیر. تبخال واژن نوعی عفونت مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شود و بیرون از بدن به سرعت از بین خواهد رفت.

شیوع و ظهور تبخال تناسلی به چه صورت است؟

علائم اولیه اغلب شامل گزگز خفیف یا تیر کشیدن پاها و باسن است که از 2 ساعت تا 2 روز ادامه دارد.

منبع: stdcheck | medicalnewstoday | womenshealth

[sibwp_form id=5]

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد رای‌ها 93

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

50 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
پ م
پ م
1 سال قبل

منم این اتفاق افتاده برام میشه بگید چکار کنم

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  پ م

سلام دوست عزیز
تشخیص و درمان تبخال تناسلی، کار هر کسی نیست و باید حتما تحت نظر پزشک متخصص زنان انجام بشه. سوزش، خارش یا ایجاد جوش در ناحیه تناسلی ممکنه علت‌های مختلفی داشته باشه. شاید مطالعه‌ی این مطلب درباره‌ی سوزش و خارش واژن براتون جالب باشه. بهتره قبل از اینکه خودتون رو نگران کنید، از مشاوره آنلاین زنان که درمانکده دسترسی بهش رو براتون خیلی راحت کرده استفاده کنید و در صورتی که لازم بود میتونید از طریق لینک پزشک متخصص زنان برای معاینه وقت بگیرید.
سلامت باشید

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من چند روز لبه واژنم قرمز شده و الان زخم شده خیلی سوزم میده چیکار کنم باردار هم هستم

شهر
اصفهان
هستی
هستی
4 ماه قبل

ممکن زخمی نباشه فقط درد و سوزش باشه؟

شهر
تبریز
امید
امید
6 ماه قبل

سلام اقا هستم درون مجرای ادرارم تبخال زده الان ۲ هفته شده خوب نشده سوزش خفیف دارم ۱۰ تا قرص ویراترگس آی اچ ۵۰۰ مصرف کردم دیگه نمیدونم باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنید

ستاره
ستاره
6 ماه قبل

ایا دونه های سفید شبیه آفت که داخل دهان میزنه در قسمت ورودی واژه بزنه این هم اخلال هست؟؟و یا در قسمت لبه های خروجی این افت ها رویت بشه تبخال هست؟؟؟

شهر
تهران
لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام وقتتون به خیر من مدت سه ردز هست که تبخال روی دیتگاه تناسلبم ایجاد شده و داروی اسکلوویراستفاده کردم ولی داره تکثیر پیدا میکنه خیلی نگرانم راهنمای بفرمایید این مرض از مقعد شیوع پیدا کرد

شهر
کرج
سارا
سارا
8 ماه قبل

سلام وقت تون بخیر ی مدت اطرف واژنم برجستگی حس میکنم ی چیزی هایی با چشم میبنم ولی بیشتر حس شون میکنم دردی ندارم ولی هرزگاهی اگه دست بزنم به خارش میفته
این علائم تبخال یا زیگیل تناسلی ؟

شهر
مشهد
آزیتا قاسمی
آزیتا قاسمی
10 ماه قبل

از دستشویی فرد مبتلا استفاده شود واگیر دارد

آزیتا قاسمی
آزیتا قاسمی
10 ماه قبل

ایا درحالت عادی واگیر دار است مثلا از دستشویی مشترک استفاده شود واگیر دارد؟

شهر
تهران
مریم
مریم
5 ماه قبل
پاسخ به  آزیتا قاسمی

خیر.‌به هیچ وجه

خانم سلطانی
خانم سلطانی
10 ماه قبل

آیا انجام آزمایشی وجود دارد که بدانم ویروس ازبین رفته یاخیر؟واقعا بلاتکلیف هستم ممنون میشم پاسخگو باشید

خانم سلطانی
خانم سلطانی
10 ماه قبل

سلام.من تبخال تناسلی گرفتم ازکجا متوجه بشوم که دیگر برطرف شده وانتقال دهنده نمیباشم.لطفا مرا راهنمايي کنید.ممنون

شهر
کرج
زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  خانم سلطانی

تبخال تناسلی مانند تبخال لب است وقتی درمیاد نباید به هیچ وجه رابطه محافظت نشده داشته باشید ، معمولا دوره ش ۵ روزه است که باید دارو مصرف بشه . حتما باید داروها رو مصرف کنید .

لیلا
لیلا
8 ماه قبل
پاسخ به  خانم سلطانی

سلام دوست عزیز به پزشک مراجعه کنید که براتون تست hsv2 که مخصوص ازمایش هرپس تناسلی هست رو بنویسه واز طریق ازمایش خون انجام میشه‌

sahra
sahra
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من حدود سه ماه تبخال تناسلی دارم پیش دکتر زنان رفتم پماد و قرص آسیکلوویر تجویز کردن پس از تموم شدن دوره درمانم پس از رابطه و هر استحکاک کوچکی با لباس زیرم من دوباره تبخال میزنم ممنون میشم راهنمایی کنید

شهر
تهران
زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  sahra

سالهای اول در ۲۰ درصد افراد به طور مداوم ظهور میکنه و باید دارو مصرف کنید ، در دوره ۵ روزه . لباس نخی بپوشید ، از لباس زیرهای تنگ خودداری کنید . استرس و اضطراب نداشته باشید .

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

آیا امکان دارد تبخال تناسلی ار طریق وسایل مامایی انتقال پیدا کند

زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

خیر .

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

آیا امکان دارد تبخال تناسلی از طریق معاینه وسایل مامایی انتقال پیدا کند

شهر
تهران
Elll222
Elll222
1 سال قبل

سلام ممنون میشم کمکم کنید و سوالم رو پاسخ بدین من حدودا ۱۹ سال دارم و تا به حال هیچ وقت نه رابطه با شخصی داشتم و نه خودارضای و… اما حدودا یک ساله که برروی اون قسمت از پوستم که پایینی ترین ولب قسمت واژن هستش دانه های هستش هم رنگ پوستمه و درد و خارشی نداره اما خیلی ازشون میترسم .

شهر
اصفهان
زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  Elll222

احتمالا دانه های چربی هست ، به دکتر مراجعه کنید . زیگیل و تبخال تناسلی فقط از راه جنسی محافظت نشده منتقل می‌شود.

بی نام
بی نام
1 سال قبل

منم تبخال تناسلی دارم از تیغ زدن گرفتم چکار کنم اذیتم خیلی پیش دکتر زنان برم یا پوست؟؟
استرس یا نزدیک پریودیم میشه میاد رو گاهی اونم یا عفونت گوش یا گلو داشته باشم

شهر
مشهد
زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  بی نام

دکتر معمولی ، بهتون قرص میدن . هر وقت که پدیدار شد دوباره باید بخورید.

tyn
tyn
1 سال قبل

و این دونه ها روی لبه واژنم هست ن خارش داره ن سوزش دردم نمیکنه . فقط وقتی فشارشون دادم یکم خونه اومد . لطفااا کمکم کنید خیلی استرس دارم

tyn
tyn
1 سال قبل

سلام من امروز متوجه شدم لبه واژنم چنتا دونه ب رنگ قهوه ای زده ولی سفت نیس وقتی فشارش دادم خدنه اومد ایا زگیله یا تبخال؟

شهر
تهران
زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  tyn

تبخال به درد همراه است ، شبیه آبسه هست نه جوش.

سحر
سحر
1 سال قبل

روغن درخت چای عالیه برای تبخال باعث میشه تبخال ازبین بره البته ن برای همیشه

حنا
حنا
1 سال قبل
پاسخ به  سحر

سلام من یک مدتی که به شدت خارش واژن و ترشحات سفید رنگ دارم علتش چی می‌تونه باشه ؟؟

دریا
دریا
8 ماه قبل
پاسخ به  حنا

سلام وقت بخیر از پودر نوره زرنیخ دار استفاده کردم تا دو روز کمی التهاب و سوزش داشتم ناگنهانی یه سری زاعده کوچک مثل جوش و تبخال داخل جداره واژنم دیدم که دورشون قرمز و‌خودشود سفیدن ،، حساسیت به نوره هست ؟ سه ساله رابطه محافظت شده دارم با همسرم تا الان وقتی تبخال تناسلی نگرفتم ممکنه یهو بعد سه سال بگیرم یا همون حساسیته ؟

شهر
تهران
ستاره
ستاره
2 سال قبل

سلام دوستان ۱گروه زدیم واسه کسایی که زگیل و یا تبخال تناسلی دارن.و با مرجعه به دکتر و یا تحقیقات راهکارایی پیدا کردن که تو روند بهبودشون بهشون کمک کرده و میخوایم تجربیات خوب و مثبت تو این گروه به اشتراک بزاریم.و دوستانی هم که درمان شدن لطفا تشریف بیارن و تجربیات در اختیار بزارن….فقط ۱نکته دوستان این گروه فقط واسه کمک کردن و انتقال تجربیات به هم دیگه هستش.با عرض پوزش اگه کسی بساد ناله کنه یا انرژی منفی بده بلافاصله ریموو میشه….دوستانیو نیاز داریم همه با انرژی مثبت و انگیزه.نیاز نیست بیاین بگین آقا من سین ۱شدم من ۲شدم….اصلااااالل.فقط و فقط قراره برای درمان تجربیات در اختیار هم بزاریم.نمیخوایم حس بد به هم دیگه منتقل کنیم.میخوایم واسه هم انگیزه و حس مثبت ایجاد کنییم.و تجربیاتمون در اختیار هم بزاریم.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ستاره

سلام ستاره جان
به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و همدلی در این مورد خیلی خوبه، اما خود تشخیصی و خود درمانی در چنین مواردی، به خصوص برای افرادی که به دلایل مختلف از جمله خجالت به پزشک مراجعه نمی‌کنند و سعی میکنند برای مشکلی که به صورت تخصصی مورد معاینه و تشخیص قرار نگرفته از طریق تجربه‌های مشابه، چاره پیدا کنند، میتونه گمراه‌کننده و حتی خطرناک باشه.
اگر امکان مراجعه به مطب پزشک رو ندارید، مشاوره آنلاین زنان می‌تونه راه حل خوبی برای درک بهتر وضعیت و تشخیص بیماری باشه. برای معاینه و تشخیص دقیق هم درمانکده امکان رزرو آنلاین نوبت برای مراجعه به پزشک متخصص زنان رو فراهم کرده. مطلب ناگفته‌هایی از واژن هم میتونه کمک کنه دانش بیشتری درباره خودتون داشته باشید و برای سلامت بدنتون ارزش بیشتری قائل بشید.
امیدوارم همیشه پرانرژی و با انگیزه باشید.

Pegah
Pegah
1 سال قبل
پاسخ به  ستاره

سلام من لبام ورم کرده و میسوزه و خارش داره دور چشمم همینطور کلا بعضی جاهای صورتم و همینطور کف دستم یچیز مثل گزیدگی هست و بیکینیم هم میخاره اما روی بیکینیم چیزی وجود نداره
ممکنه تبخال تناسلی باشه؟ یا حساسیته؟

زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  Pegah

نخیر ، تبخال تناسلی کاملا شبیه تبخال لب فقط در ناحیه واژن و گاهی نواحی مقعد اتفاق می افته ، با احساس گزیدگی و علائم آنفولانزا

الی
الی
2 سال قبل

یه سوال داشتم. ممکنه که کسی یه تبخال ساده بزنه روی لبش، بعد در اثر رابطه جنسی دهانی این ویروس رو به پارتنرش انتقال بده؟ یا حتما خیانت کرده؟

F
F
2 سال قبل
پاسخ به  الی

ربطی ب خیانت نداره..این ویروس از خیلی راهامیشه انتفال پیداکرد..سرویس بهداشتی عمومی.تیغ یا ژیلت الوده.استخر الوده.حوله الوده.و خیلی موارد دیگر ک ربطی ب خیانت نداره

الی
الی
2 سال قبل
پاسخ به  F

اصلا از این طریق که شما فرمودید انتقال پیدا نمیشه چون این ویروس نمیتونه روی اجسام زنده بمونه و انتقال پیدا کنه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل
پاسخ به  الی

دوستان من توی شب احساس خارش پیدا کردم فکر کردم یه جوش سادس الان ک چک کردم میبینم دهانه رحمم ورم کرده و حالت تاول های کوچیک روشه این چیه میشه کمک کنید اصلا حس خوبی ندارم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

این همون تبخال تناسلیه دیگه که اگه زودتر درمان نشه زمینگیرتون میکنه

امید
امید
6 ماه قبل

بابا درمان نداره

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل

سلام دوست عزیز.
سوزش و خارش و تورم در واژن ممکنه به خاطر عوامل مختلفی باشه، مطالعه‌ی همه چیز دربارۀ واژن می‌تونه اطلاعات مفیدی درباره‌ی واژن و بیماری‌های واژن در اختیارتون بذاره. نگران نباشید و دست به اقدام عجولانه‌ای نزنید. بیماری‌های واژن لازمه که توسط پزشک متخصص زنان تشخیص داده بشن و تحت نظر ایشون مورد درمان قرار بگیرن. برای رزرو وقت ویزیت در شهرهای تهران، شیراز، مشهد و اصفهان میتونید از طریق بخش رزرو آنلاین مطب متخصص زنان اقدام کنید. در هر جای ایران هم میتونید از مشاوره آنلاین زنان بهره‌مند بشید. در هر صورت آرامش خودتون رو حفظ کنید و تا زمانی که تشخیص قطعی توسط پزشک داده نشده، اقدام به مصرف دارو یا خود درمانی نکنید.
پایدار و سلامت باشید.

آرزو
آرزو
1 سال قبل
پاسخ به  F

سلام روی پوست واژن بالا داخل واژن نه احساس میکنم تبخاله علتچیه ودرمان داره

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  آرزو

سلام آرزو جان.اگر رابطه‌ی جنسی داشتید بهتره به پزشک زنان مراجعه کنید و پاپ اسمیر بدید تا علت مشخص شه.برای این کار میتونید از درمانکده نوبت حضوری متخصص زنان بگیرید.امیدوارم همیشه سلامت باشی.

Bar
Bar
1 سال قبل

من چندتا توبیکینیم دراومده پاپ اسمیر دادم منفی بود ولی درمان نشد زیادتر شد راه کاری نداره؟


شهر
تهران
تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  Bar

سلام دوست عزیز.باید دید دقیقا ضایعه چیه شاید نیاز به مصرف ضد ویروس‌ها باشه.برای زیبایی هم میتونید از روش‌هایی مثلا کرایو استفاده کنید.میتونید از مشاوره‌ی آنلاین با متخصص زنان درمانکده هم استفاده کنیدتا ضمن دادن شرح حال دقیق درین باره دقیق تر راهنمایی بگیرید.امیدوارم همیشه سلامت باشید.

زری
زری
8 ماه قبل
پاسخ به  F

تبخال تناسلی فقط از راه رابطه جنسی مستقیم و حفاظت نشده اتفاق می افته ، ویروس هرپس در خارج از پوست به زودی از بین میره .

نور
نور
6 ماه قبل
پاسخ به  زری

عزیز من گرفتم نه خیانت کردم ونه جای آلوده رفتم دکترم گفت سیستم ایمنی بدنت ضعیف شده چون قبلش مریض بودم لطفا همه جا بدون اطلاع دقیق مانند متخصص ها نظر ندین وحرفهای مسخره رو رواج ندین

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  الی

سلام الی عزیز
تبخال تناسلی می‌تونه عوامل مختلفی داشته باشه و انتقال این بیماری، نمیتونه نشون دهنده‌ی مسأله‌ای مثل خیانت باشه. اگر فکر میکنید به این عارضه مبتلا شدید، مشاوره‌ آنلاین زنان می‌تونه با توجه به شرح حال خودتون اطلاعات بیشتری در مورد اینکه آیا به تبخال تناسلی مبتلا شدید و چطور ممکنه ویروس به بدنتون منتقل شده باشه در اختیارتون بذاره. در صورتی که ساکن یکی از شهرهای تهران، مشهد، شیراز یا اصفهان هستید هم میتونید برای مراجعه حضوری به پزشک متخصص زنان از طریق درمانکده وقت بگیرید.
درباره‌ی مشکلات جنسی که احتیاج به مشاوره دارند شاید خوندن این مطلب بتونه براتون جالب باشه. همینطور میتونید از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی درمانکده برای راهنمایی تخصصی درباره‌ی رابطه و خیانت استفاده کنید.
شاداب باشید.

بی نام
بی نام
10 ماه قبل

عزیزان تبخال تناسلی از راه خود ایمنی هم ظاهر میشه و این واکسنهای کرونا باعث شده خیلی ها خود ایمنی بگیرن من هم گرفتم و بعد تمام ازمایشها فهمیدم از خود ایمنی تبخال تناسلی میگیرم ربطی به خیانت و یا تنها رابطه جنسی نداره