کاشت مو به روش fue چگونه است؟ آیا این روش موفقیت آمیز است؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

کاشت مو به روش fue یا استخراج واحد فولیکولی یک فرآیند کاشت مو است که با برداشتن فولیکول‌های سالم از ناحیه اهداکننده سر (معمولاً پشت و پهلوها) و پیوند آن‌ها به ناحیه نازک شده سر، مانند خط مو، جایگزین موهای از دست رفته یا نازک شده می‌شود. FUE یک گزینه ترمیم مو با حداقل تهاجم است که به مهارت و دقت نیاز دارد و بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه را به دست می‌آورد. اما کاشت مو به روش fue چطور انجام می‌شود و چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟ در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با نکاتی مهم در مورد این روش کاشت مو آشنا شوید.

کاشت مو به روش fue چیست؟

آیا می‌دانید کاشت مو به روش FUE چیست و چطور انجام می‌شود؟ کاشت مو FUE یا استخراج واحد فولیکولی (Follicular Unit Extraction) با استخراج گروه‌های طبیعی متشکل از یک تا چهار تار مو و پیوند آن‌ها در ناحیه طاسی انجام می‌شود.

در انواع کاشت مو به شیوه fue جراحان ابتدا تعدادی از گرافت‌های مو را در گروه‌های بین یک تا چهار تار مو برمی‌دارند. این دسته از موها معمولاً از دو طرف سر یا پشت گردن با استفاده از ابزار مخصوص با قطر کمتر از 1 میلی‌متر استخراج می‌شوند. سپس این فولیکول‌ها به ناحیه گیرنده پوست سر منتقل شده و با استفاده از میکروسکوپ قوی کاشته می‌شوند. تشخیص اینکه آیا کاشت مو FUE برای شما مناسب است یا حتی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو با FUE هستید، می‌تواند سخت باشد. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای استفاده از این روش، رشد موی سالم در پشت و کناره‌های سر است تا به عنوان یک ناحیه اهداکننده برای برداشت فولیکول‌ها عمل کند. عوامل دیگری مانند رنگ مو، بافت و حالت مواج یا فر نیز ممکن است بر روی نتیجه زیبایی تأثیر بگذارد.

بیشتر بدانید: لیفت ابرو مناسب چه کسانی است؟

مراحل کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE معمولا به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های کاشت مو شناخته می‌شوند و نتایج خود گویای آن هستند. چیزی که FUE را بسیار قابل‌توجه می‌کند، روشی است که در کاشت مو استفاده می‌شود. متخصصان قبل از کاشت، محل کاشت مو را به دقت ترسیم می‌کنند تا بدانند هر فولیکول را در کجا و در چه زاویه‌ای قرار دهند.

این روش کاشت یک فرآیند دقیق است که به تجربه و تخصص زیادی نیاز دارد. با یک پیوند موفق FUE، موهای اهداکننده رشد می‌کنند، حرکت می‌کنند و هیچ تفاوتی با موهای طبیعی که قبلا داشتید ندارند. این پیوند مو باکیفیت‌ترین روش موجود است که موجب رشد موها در طبیعی‌ترین و واقعی‌ترین حالت ممکن می‌شوند.

در صورت لزوم می توانید با دکتر پوست و مو آنلاین مشورت کنید و هم می تونید به صورت حضوری به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: کاشت مو دائمی است؟

تصویری از کاشت مو به روش fue
در کاشت مو به روش fue فولیکول‌های مو از ناحیه پست سر برداشته می‌شوند و در ناحیه طاسی قرار می‌گیرند.

ازآنجایی‌که این در این روش کاشت موهای طبیعی فرد فقط از جایی به مکان دیگر منتقل شده می‌شوند، دقیقا مانند موهای معمولی رشد می‌کند و دائمی است. روند جراحی کاشت مو FUE با بی‌حس کردن پوست سر با لیدوکائین یا داروهای بی‌حس‌کننده موضعی شروع می‌شود. پس از آن، جراح پوست سر را می‌تراشد و یک تا چهار فولیکول مو را از ناحیه اهداکننده با استفاده از ابزار میکرو پانچ تخصصی و نور LED متمرکز برمی‌دارد. پس از برداشتن گرافت‌های مو، جراح با سوزن یا چاقوی جراحی، برش‌های ریزی (به طول 1 میلی‌متر) روی ناحیه دریافت‌کننده ایجاد می‌کند و سپس فولیکول‌های برداشت‌شده را در برش‌ها پیوند قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که این عمل بدون بخیه است، بریدگی‌ها با محلول استریل تمیز و ضدعفونی می‌شوند و کل پوست سر بانداژ می‌شود.

بیشتر بدانید: کاشت مو به روش fit چه تفاوتی با سایر روش‌ها دارد؟

مزایا کاشت مو به روش FUE

روش FUE عمدتا برای بازسازی خط موی جلویی، ترمیم تاج و پایین آوردن خط موی بالا استفاده می‌شود. این روش در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا خطر عفونت، جای زخم قابل‌مشاهده، پلاک مو و خونریزی بیش از حد تقریباً ناچیز است. همچنین قابل‌ذکر است که میزان موفقیت این عمل زیبایی بیش از 95 درصد است و نتایج آن مادام‌العمر است. در ادامه به برخی از مزیت‌های کاشت مو به روش FUE اشاره شده است.

بیشتر بدانید: پروتز مو چیست؟

اینفوگرافی مزایای کاشت مو به روش fue
از مهم‌ترین مزیت‌های کاشت مو به روش fue می‌توان به طبیعی بودن نتایج، باقی نماندن جای زخم، کاهش خطر عفونت و دوره نقاهت کوتاه آن اشاره کرد.
  • نتایج آن طبیعی است.
  • هیچ جای زخم قابل‌توجهی روی پوست سر باقی نمی‌گذارد.
  • احتمال پوسته‌پوسته شدن پس از این روش بسیار کم است.
  • خطر عفونت و بی‌حسی دائمی آن کم است.
  • نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.
  • دوره نقاهت آن دو تا سه هفته طول می‌کشد و درد و تورم کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.
  • یک هفته پس از جراحی می‌توان فعالیت‌های روزانه خود را از سر گرفت.
  • در این روش نیازی به بخیه نیست.
  • این روش برای افرادی که موهایی با تراکم پایین دارند نیز مناسب است.
  • خط مو را می‌توان در این عمل بازسازی کرد.
  • گرافت ها را می‌توان از موهای صورت و بدن تهیه کرد.
  • هزینه کاشت مو به این روش با توجه به شرایط هر فرد مشخص می‌شود.

بیشتر بدانید: علت طاسی سر چیست؟

مراقبت‌های قبل از کاشت مو به روش FUE

دستورالعمل قبل از عمل کاشت مو FUE مشابه سایر جراحی‌های ترمیم مو است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از انجام این عمل زیبایی باید انجام دهید اشاره شده است.

  • حداقل سه روز قبل از عمل از استعمال دخانیات اجتناب کنید، زیرا این کار ممکن است روند بهبودی را به تأخیر بیندازد و باعث ایجاد اسکار روی پوست شود.
  • از یک هفته قبل از عمل از نوشیدن مشروبات الکلی، حتی به مقدار کم، خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی در حین و بعد از عمل شود.
  • از 15 روز قبل از عمل از مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌های غذایی، رقیق‌کننده‌های خون و داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از FUE باید از مصرف داروهای گیاهی، چای و پمادها اجتناب شود.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. هنگام بیرون رفتن باید از کلاه یا روسری استفاده کنید.
  • سر خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در روز به مدت چند هفته ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر شما افزایش یابد.
  • در صورت مصرف داروهای ضد ریزش مو حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از یک ماه قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید، نتراشید یا رنگ نکنید.
  • از شامپوهای بدون پارابن استفاده کنید.
  • داروهای لازم، بانداژ، کلاه سطلی گشاد، کلاه اضافی جراحی و شامپوی مناسب (مانند شامپو بچه) و نرم‌کننده را قبل از عمل خریداری کنید، زیرا ممکن است تا چند روز نتوانید از خانه خارج شوید.

بیشتر بدانید: کاشت مو sut چیست؟

عوارض کاشت مو به روش FUE

FUE یک روش جراحی مو کم تهاجمی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، و از همین رو درد به حداقل می‌رسد و اکثر بیماران اصلاً چیزی احساس نمی‌کنند.

در طول روند بهبودی، فرد درد خفیفی خواهد داشت، اما این درد تنها حدود هفت روز طول می‌کشد. خطر عوارض ناشی از FUE نیز بسیار کم است. تکنیک کاشت مو در 10 سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است و این روش در مقایسه با تکنیک‌های قدیمی‌تر مانند FUT درد و خونریزی و عوارض بسیار کمتری دارد. با این حال این روش کاشت مو نیز مانند هر روش دیگری می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه می‌توانید با برخی از معایب کاشت مو به روش FUE آشنا شوید.

بیشتر بدانید: کاشت ابرو چیست؟

اینفوگرافی عوارض کاشت مو به روش fue
از رایج‌ترین معایب کاشت مو به روش FUE می‌توان به درد خفیف، تورم، خارش، خونریزی جزئی و بی‌حس شدن پوست سر اشاره کرد.
  • درد خفیف تا متوسط
  • تورم
  • خارش
  • قرمز شدن پوست سر
  • پوسته‌پوسته شدن
  • خونریزی جزئی
  • شوک ریزش مو
  • بی‌حسی پوست سر
  • فولیکولیت

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از کاشت مو؛ مراقب موهای جدید خود باشید!

برخی عوارض این روش کاشت به ندرت رخ می‌دهند. در ادامه می‌توانید با نادرترین خطرات کاشت مو به روش fue آشنا شوید.

  • عفونت
  • تشکیل پوسته سخت روی پوست سر
  • خونریزی شدید
  • بی‌حسی دائمی
  • طاسی یا نازک شدن موها پس از عمل
  • ظاهر غیرمعمول الگوی مو

بیشتر بدانید: مزوتراپی مو چند جلسه است؟

هزینه کاشت مو به روش fue

زمانی که صحبت از کاشت مو به میان می‌آید، هیچ قیمت مشخصی وجود ندارد و همه چیز به شرایط هر فرد بستگی دارد. هرچقدر میزان ریزش مو بیشتر باشد و فرد به گرافت‌های بیشتری برای کاشت نیاز داشته باشد، قیمت کاشت نیز بیشتر خواهد شد.

تصویر فردی که کاشت مو به روش Fue انجام داده است.
هزینه کاشت مو به روش FUE به نوع ریزش مو،بافت مو و گرافت‌های مورد نیاز بستگی دارد.

بیشتر بدانید: چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟

 بسته به اینکه کار چقدر گسترده باشد، می‌تواند یک روش گران باشد. هزینه بسته به عوامل زیادی می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی پیچیدگی کلی پیوند، نوع ریزش مو، احتمال ریزش مو در آینده و ویژگی‌های فردی مانند مقدار گرافت مورد نیاز و رنگ و بافت مو بر قیمت نهایی آن موثر هستند. برخی از این عوامل مدت زمان انجام پیوند و همچنین نتیجه زیبایی را تغییر می‌دهند و از همین رو قبل از انجام کاشت همه این موارد توسط متخصص بررسی می‌شوند.

تفاوت کاشت مو به روش sut و fue

روش sut و fue هر دو از تکنیک‌های جدید و کاربردی برای کاشت مو هستند. یکی از جدیدترین روش‌هایی که برای کاشت مو استفاده می‌شود، کاشت مو به روش sut است که در این روش حدود 14000 تار مو روی سر کاشت می‌شود. از مزیت‌های این روش نسبت به روش fue این است که برداشت گرافت‌های مو به صورت اتوماتیک و با دستگاه انجام می‌شود و از همین رو کاشت مو با کیفیت بالاتری انجام می‌شود و احتمال از بین رفتن فولیکول‌های مو در زمان کاشت نیز بسیار کم است.

بیشتر بدانید: علت ریزش مو چیست؟

تفاوت روش FUE با FIT

در روش fue موها به صورت نواری از پشت یا کنار سر برداشته می‌شوند و در جلوی سر قرار می‌گیرند. اما در روش FIT موها به صورت یکی یکی از بانک مو استخراج می‌شوند و سپس کاشت می‌شود. دوره نقاهت در روش کاشت موی FIT کمتر است و جای زخم روی سر باقی نمی‌ماند. روش FIT در طی چند جلسه انجام می‌شود و امروزه به عنوان روشی منسوخ‌شده شناخته می‌شود.

سخن نهایی

عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سوءتغذیه، استرس و برخی شرایط سلامتی می‌توانند منجر به طاسی یا نازک شدن مو شوند. امروزه روش‌های مختلفی برای جراحی کاشت مو ابداع شده است که طاسی را از بین می‌برد، ظاهر فرد را بهبود می‌بخشد و اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد. استخراج واحد فولیکولی (FUE) یک روش محبوب ترمیم مو با نتایج طبیعی و دوره نقاهت کوتاه است. درمانکده دوستدار سلامتی شما.

بیشتر بدانید: عوارض کاشت موی سر چیست؟

سوالات متداول

کاشت مو به روش FUE چقدر طول می‌کشد؟

این عمل به صورت سرپایی در مطب یا کلینیک انجام می‌شود و معمولا بین 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد.

آیا کاشت مو به روش fue درد دارد؟

برخلاف روش‌های قدیمی کاشت مو به روش FUE کمترین درد را دارد و با کمک بی‌حسی موضعی و داروهای مسکن فرد درد خاصی را در حین کاشت تجربه نمی‌کند.

کاشت مو به روش fue پلاس چگونه انجام می‌شود؟

در این روش کاشت مو فولیکول‌های مو به صورت دانه‌ای از پوست سر خارج می‌شوند و در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند.

hshairclinic، raadinahealth، treatmentroomslondon

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها