رابطه جنسی در پریود

رابطه جنسی در پریودی و همه چیز درباره آن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

داشتن رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه زناشویی است که می‌تواند به تحکیم رابطه و همچنین بهبود عملکرد طبیعی بدن کمک کند. اما رابطه جنسی در پریودی یکی از آن مسائلی است که اطلاعات ضد و نقیضی در مورد آن وجود دارد و همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد در مورد این موضوع دچار شبهه شوند. برخی مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که سکس لذت بخش در پریودی می‌تواند فوایدی را برای بدن داشته باشد، اما حقیقت این است که برقراری رابطه در این دوران برای همه خانم‌ها لذت‌بخش نیست و گاهی می‌تواند به‌شدت آزاردهنده باشد. به علاوه نزدیکی در دوران قاعدگی می‌تواند عوارضی را برای خانم‌ها به دنبال داشته باشد که قطعاً هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کند. در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با خطر رابطه جنسی در پریودی و همچنین فواید این کار آشنا شوید.

آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی صحیح است؟

رابطه جنسی در دوره پریودی یک انتخاب کاملاً شخصی است و می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی خانم‌ها از نزدیکی در دوران قاعدگی لذت می‌برند و برای برخی افراد این کار به‌شدت دور از انتظار و اذیت کننده است. به علاوه از دیدگاه اسلام داشتن رابطه جنسی در دوره پریودی حرام است و به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. اما پزشکی مدرن معتقد است که سکس در پریودی نه تنها مانعی ندارد، بلکه می‌تواند برای سلامت خانم‌ها مفید باشد.

رابطه جنسی در دوره پریودی یک انتخاب شخصی است و باید با رضایت طرفین باشد.
تصویر زدن و مردی که به هم نگاه می کنند و برای برقراری رابطه مردد هستند.

فواید رابطه جنسی در دوره پریودی

داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی آنقدرها که به نظر می‌رسد ترسناک نیست. درواقع این کار می‌تواند به تسکین دردهای شکیم و انقباض ماهیچه‌های رحم کمک کند و احساس بهتری به شما ببخشد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مقاله عوارض نداشتن رابطه برای زنان را در درمانکده مطالعه کنید.

در ادامه به برخی از فواید رابطه جنسی در پریودی اشاره شده است.

تسکین درد و گرفتگی عضلات

تجربه ارگاسم در دوران قاعدگی می‌تواند به تسکین دردهای این دوران کمک زیادی کند و مانع از ایجاد عوارض ارضا نشدن زنان شود. درواقع علت دردهای قاعدگی منقبض شدن رحم برای آزاد کردن پوشش آن است. زمانی که فرد در این دوران به ارگاسم برسد، ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شوند و این سبب می‌شود تا قاعدگی راحت‌تری را تجربه کند.

با این حال، اگر نگران گرفتگی کمر ناشی از رابطه جنسی در دوره عادت ماهانه هستید، می‌توانید با خواندن مقاله علت کمردرد بعد از نزديكی در زنان این مشکل را به بهترین شکل برطرف کنید.

تصویر خانمی که به دلیل قاعدگی درد دارد.
رابطه جنسی در پریودی به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کند.

آزاد شدن اندورفین

یکی دیگر از فواید رابطه در پریودی، آزاد شدن اندورفین در بدن است. این هورمون در بدن ما درست شبیه به مورفین عمل می‌کند و موجب افزایش احساس لذت و خوشحالی می‌شود و درد و ناراحتی را بهبود می‌بخشد.

کوتاه شدن دوره قاعدگی

داشتن رابطه در دوران پریودی می‌تواند به خروج سریع‌تر محتویات رحم کمک کند و دوره قاعدگی شما را کوتاه‌تر کند.

افزایش میل جنسی در برخی خانم‌ها

میل جنسی در طول چرخه قاعدگی به دلیل نوسانات هورمونی متفاوت است. بسیاری از خانم‌ها قبل از دوره پریودی و بسیاری دیگر در دول دوره قاعدگی میل جنسی بیشتری را تجربه می‌کنند و برای انجام یک سکس با عشق تمایل زیادی دارند.

تسکین سردرد

بیشتر از نیمی از خانم‌ها در طول دوره قاعدگی سردردهای میگرنی را تجربه می‌کنند. نزديكی در زمان پریودی می‌تواند به کاهش سردرد و تسکین آن کمک کند.

عوارض رابطه جنسی در دوره قاعدگی

داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی برای برخی افراد می‌تواند با عوارضی آزاردهنده همراه باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین عوارض نزديكی در زمان عادت ماهانه اشاره شده است.

جاری شدن خون حین نزدیکی

بزرگ‌ترین مشکلی که در مورد رابطه جنسی در پریودی وجود دارد، جریان خون است که می‌تواند سبب آلوده شدن محیط اطراف شود. از طرف دیگر معمولاً خانم‌ها به دلیل تجربه خونریزی در این دوران در زمان رابطه جنسی احساس اضطراب و آشفتگی را تجربه می‌کنند و این موضوع موجب می‌شود تا هیچ لذتی از رابطه نبرند و با کاهش میل جنسی مواجه شوند.

انتقال بیماری‌های مقاربتی

از نگرانی‌های دیگری که در مورد برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی وجود دارد، انتقال عفونت‌های مقاربتی است و اغلب این سوال پیش می‌آید که ایا در زمان عفونت میتوان رابطه داشت یا خیر. در جواب باید بگوییم این ویروس‌ها که در خون زندگی می‌کنند، به راحتی در دوران قاعدگی قابل‌انتقال هستند. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که در این دوران رابطه جنسی برقرار می‌کنید، حتما از کاندوم استفاده کنید. همچنین، می‌توانید به راحتی با کسب آگاهی در مورد اینکه بهداشت جنسی چیست، دغدغه خود را در مورد انتقال بیماری‌ها از بین ببرید.

افزایش خون قاعدگی

یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی در دوره قاعدگی افزایش خونریزی است. در زمان قاعدگی رگ‌های رحم دچار احتقان می‌شوند و از همین رو در معرض پارگی و آسیب قرار دارند. بنابراین فرد طی 1 تا 2 روز بعد از رابطه خونریزی شدیدتری را تجربه می‌کند و قاعدگی او زودتر از حالت معمول متوقف خواهد شد.پ

تصویر یک نوار بهداشتی قرمز
رابطه جنسی در دوران قاعدگی موجب افزایش خونریزی می شود.

کاهش میل جنسی

حقیقت این است که در مورد عوارض تحریک شدن در دوره قاعدگی هیچ شواهد علمی وجود ندارد. میل جنسی در خانم‌ها در دوران پریودی به میزان ترشح هورمون استروژن در بدن بستگی دارد و از همین رو برخی خانم‌ها در این دوران میل جنسی پایین و برخی دیگر میل جنسی زیادی را تجربه می‌کنند.

از طرفی، برقراری رابطه جنسی با حجم زیادی از خون و ترشحات می‌تواند میل جنسی را در آقایان کاهش دهد و این موضوع دلیلی برای ارضا نشدن مردان در این دوره به‌شمار می‌آید. به علاوه بسیاری از خانم‌ها در این دوران فشارخون پایین، کاهش دما و اضطراب را تجربه می‌کنند و همه این‌ها می‌تواند روی کیفیت رابطه جنسی مؤثر باشد.

عوارض رابطه مقعد در دوره پریودی

برخی افراد با انواع گرایش ها به دنبال رابطه مقعدی هستند. رابطه مقعدی به‌طورکلی یکی از بدترین روش‌های برقراری رابطه جنسی است که می‌تواند در هر زمانی خطرآفرین باشد. داشتن رابطه مقعدی در دوره پریودی می‌تواند آسیب‌ها و عوارض جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند و موجب پارگی مقعد، بی‌اختیاری مدفوع و مشکلات روده‌ای شود. بنابراین چه در دوران قاعدگی و چه در سایر زمان‌ها از برقراری رابطه از مقعد اجتناب کنید.

نکاتی که باید در مورد رابطه جنسی در پریودی بدانید

  • همه خانم‌ها از برقراری رابطه جنسی در پریودی یا رابطه در بارداری لذت نمی‌برند و این موضوع می‌تواند برای برخی افراد بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین بهتر است در مورد احساسات خود با همسرتان روراست باشید و احساس واقعی‌تان را بگویید.
  • در صورتی که در دوران قاعدگی از تامپون استفاده می‌کنید، قبل از رابطه حتماً آن را بردارید. زیرا وارد کردن فشار به تامپون می‌تواند آن را به داخل بدن هدایت کند. در چنین شرایطی لازم است از دکتر زنان برای خارج کردن تامپون کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان زنان از آن‌ها راهنمایی کسب کنید.
  • قبل از سکس در دوران پریودی حتما یک پارچه ضخیم تیره رنگ روی تخت پهن کنید تا موجب پخش شدن آلودگی روی تشک نشود.
  • برای برقراری رابطه جنسی در این دوران حتماً از کاندوم استفاده کنید.
  • چرخه قاعدگی معمولاً بین 26 تا 32 روز طول می‌کشد و به‌طور میانگین در اکثر خانم‌ها 28 روزه است. بارورترین زمان چرخه قاعدگی بین روزهای 8 تا 19 است. در این دوران تخمک از تخمدان خارج می‌شود و به سمت لوله فالوپ حرکت می‌کند. در صورتی که اسپرم در این دوره وارد بدن شود، احتمال باردار شدن بسیار زیاد خواهد بود. معمولاً افرادی که قاعدگی نامنظم و سیکل قاعدگی کوتاه‌تری دارند بیشتر در معرض بارداری در این دوران قرار دارند.
تصویر کاندوم
به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌ها برای رابطه جنسی در دوره پریودی حتما از کاندوم استفاده کنید.

جمع‌بندی

برخی افراد نمی‌دانند اصول رابطه جنسی چیست؛ به همین دلیل از انجام سکس در مواقع خاص مانند دوره قاعدگی می‌ترسند. برقراری رابطه جنسی در دوره پریودی یک انتخاب شخصی است و معمولاً باید با در نظر گرفتن همه عوامل توسط زن و شوهر انجام شود. هرچند در مورد خطر رابطه جنسی در پریودی شواهد زیادی وجود ندارد، اما به هر حال داشتن رابطه در دوران قاعدگی برای همه خانم‌ها جذاب نیست و می‌تواند به افت فشار و مشکلات جسمی و روحی شدید منجر شود و ریسک ابتلا به عفونت را در خانم‌ها افزایش دهد.

در پایان از اینکه تا پایان این مطلب با درمانکده همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

آیا ممکن است رابطه جنسی در پریودی به بارداری ختم شود؟

اگر قصد باردار شدن ندارید، بهتر است در هر زمان و هر شرایطی از لوازم جلوگیری استفاده کنید. هرچند ریسک باردار شدن در دوره قاعدگی بسیار کم است، اما همچنان احتمال باردار شدن وجود دارد. هرچقدر سیکل چرخش قاعدگی فرد کوتاه‌تر باشد، احتمال باردار شدن او در دوره پریودی بیشتر خواهد بود.

چطور در دوران قاعدگی رابطه جنسی داشته باشید؟

برای برقراری رابطه جنسی در دوره پریودی باید قبل از هر چیزی با شریک جنسی خود صحبت کنید. فراموش نکنید که این رابطه به دلیل خونریزی از واژن کمی متفاوت است و از همین رو باید اعتمادبه‌نفس خودتان را حفظ کنید و سعی کنید از روش‌های خلاقانه‌ای کمک بگیرید که هم خودتان و هم طرف مقابلتان بیشتر لذت ببرید.

مهم‌ترین فواید ارتباط جنسی در پریود چیست؟

کاهش درد، آرامش ذهنی و آزاد شدن اندورفین از مهم‌ترین فواید رابطه جنسی در دوره پریودی است.

منابع: healthline، medicalnewstoday

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 587

هنوز امتیازی ثبت نشده

اگر قصد باردار شدن ندارید، بهتر است در هر زمان و هر شرایطی از لوازم جلوگیری استفاده کنید. هرچند ریسک باردار شدن در دوره قاعدگی بسیار کم است، اما همچنان احتمال باردار شدن وجود دارد. هرچقدر سیکل چرخش قاعدگی فرد کوتاه‌تر باشد، احتمال باردار شدن او در دوره پریودی بیشتر خواهد بود.
برای برقراری رابطه جنسی در دوره پریودی باید قبل از هر چیزی با شریک جنسی خود صحبت کنید. فراموش نکنید که این رابطه به دلیل خونریزی از واژن کمی متفاوت است و از همین رو باید اعتمادبه‌نفس خودتان را حفظ کنید و سعی کنید از روش‌های خلاقانه‌ای کمک بگیرید که هم خودتان و هم طرف مقابلتان بیشتر لذت ببرید.
کاهش درد، آرامش ذهنی و آزاد شدن اندورفین از مهم‌ترین فواید رابطه جنسی در دوره پریودی است.
مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

118 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
مهسا
مهسا
2 ماه قبل

سلام

شهر
اصفهان
خدیجه
خدیجه
2 ماه قبل

سلام خوبی عزیزم
من خونریزی شدید دارم تخمکهام خیلی تنبل هستن کیست هم داری
الان قریب ب 11 سال هست خونریزی میاد سراغ هر چندماه یکبار میخواستم دلیل خونریزی خودمو بدونم 5ساله ازدواج کردم بچه دار هم نشدم هنوز. میخواستم بدونم دلیل حونریزیم چیه

محسن
محسن
5 ماه قبل

نزدیکی در دوره پریود حرام است

شوکا
شوکا
6 ماه قبل

یکی هم نیست بیا بخورش برام

لیلی
لیلی
8 ماه قبل

رابطه جنسی در زمان پریود برای مردان چگونه است؟؟

شهر
کرج
تاپولا
تاپولا
6 ماه قبل
پاسخ به  لیلی

چندش آوره

شهر
شیراز
ع .م
ع .م
3 ماه قبل
پاسخ به  تاپولا

جدا از چنش اور بودنش عوارضی هم داره برایه مردان؟

شهر
تهران
جواد
جواد
4 ماه قبل
پاسخ به  لیلی

عالی

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

ببخشی میخاستم بپرسم اگه تو زمان پریود رابطه داشته باشم با همسرم ایا دچار مشکلی حواهیم شد یانه

محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

برای شما، بله

مرضیه
مرضیه
4 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

برای همسرتون نه
ولی برای خودتون بله
چون تو زمان قاعدگی
دهانه رحم باز هست
اگه نزدیکی بشه با همسرتون
خونریزی بیشتری هم اتفاق می‌افته
که میتونه باعث مشکل بشه برات
این فقط یه مشکله
نکات دیگه ای هم هست عزیزم

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشی

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

سلام من روز سوم پریودیم نزدیکی داشتم دوشبه خیلی دل درد میشم کسی هس راهکاری داشته باشه

کوثر
کوثر
11 ماه قبل

سلام من دوران قاعدگی سینه هام باکمرم خیلی دردمیکنه

شهر
تهران
مهسا
مهسا
7 ماه قبل
پاسخ به  کوثر

زیاد یا معمولی

مهدی
مهدی
1 سال قبل

جالب بوذ مطالب و میگم

شهر
کرج
رضا
رضا
1 سال قبل

ازکن کردن زن ضرردارد

سیندرلا
سیندرلا
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا

نه تو هر قلبی میخوای بکن

شهر
تبریز
سعید
سعید
4 ماه قبل
پاسخ به  سیندرلا

شمارت بده

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام هر وقت در پریودی نزدیکی میکنم تا یک ماه از زانو درد بی تاب میشوم. پریودی بعدی اگه نزدیکی نباشه زانو درد قطع میشه. به نظر من عوارضش همون کمر درد و انو درو شوید هست.

شهر
تهران
فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام،شما مشکل ی ندارید،در زمان پریود ی نزدیکی میکنی

رخشا
رخشا
1 سال قبل

خیلی بزرگ خانم دردش مگیر جکار کنم

شهر
تهران
سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من پریودم کمه سیاه و قهوه ای قبلشم لکه بینی داشتم

شهر
تهران
Yasin
Yasin
1 سال قبل

دوستان مسخره بازي نکنید لطفا سعالی دارید بپرسید تشریفتون ببرید

Yasin
Yasin
1 سال قبل

سلام دارم کور میشم

امید
امید
1 سال قبل

امید

شهر
اصفهان
سهراب
سهراب
1 سال قبل

کمر درد زانو درد و تمامی بدنم درد میکنه

سهراب
سهراب
1 سال قبل

تمامی بدنم درد داره

شهر
تهران
یاسمین
یاسمین
1 سال قبل

سلام

شهر
اصفهان
ilia
ilia
1 سال قبل
پاسخ به  یاسمین

سلام خوبی

غریبه دوست داشتنی
غریبه دوست داشتنی
2 ماه قبل
پاسخ به  یاسمین

سلام یاسمن
روزت مبارک

شهر
اصفهان
جیران
جیران
1 سال قبل

سلام
من در زمان رابطه هیچ حسی ندارم از قطره گل سرخ هم استفاده کردم اما تاثیری نداشت

شهر
مشهد
مهدی
مهدی
1 سال قبل
پاسخ به  جیران

حتما معاشقه نمیکنید

azsddd
azsddd
1 سال قبل
پاسخ به  جیران

با پیش ما

شهر
اصفهان
محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  جیران

ازرب انار استفاده کن

شهر
مشهد
سعید
سعید
4 ماه قبل
پاسخ به  جیران

قطره زنبوری استفاده کن

سجاد
سجاد
1 سال قبل

با سلام مشکل ناباروری دارم

شهر
مشهد
فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  سجاد

سلام،میتونم ببینمت

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام دوران پریودی رابطه داشتم آب منی شوهرم ریخت واژنم امکان بارداری هست ا

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام،فاطمه جان مشکلی ندارید در دوران پریودی،وقتی نزدیکی میکنی

محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

بله، احتمالش هست.

مهناز
مهناز
1 سال قبل

جون

شهر
مشهد
مهناز
مهناز
1 سال قبل
پاسخ به  مهناز

جون

شهر
مشهد
امیر محمدی
امیر محمدی
1 سال قبل
پاسخ به  مهناز

من زیاد حال میکنم خانم جواب داد نمیتانه با چیکار کنم

شهر
تهران
فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  مهناز

نوش جونت

بهزاد
بهزاد
7 ماه قبل
پاسخ به  مهناز

جون

ندا
ندا
1 سال قبل

من با نامزدم
تو روز اول و دوم پریود
سکس کردیم و ۳ بار
تو بدن من ارضا شد
امکان بارداری وجود داره؟؟

رضا
رضا
1 سال قبل
پاسخ به  ندا

جام خالی

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  ندا

نوش جونت

زهرا
زهرا
2 ماه قبل
پاسخ به  فرهاد

خوش به حالت من که فقر آهن دارم تواین دوره نمی تونم بدم

سعید
سعید
9 ماه قبل
پاسخ به  ندا

سلام ندا خانم رابطه درزمان پریودی ازجلو حرامه وباعث کفاره میشه بعد هم از نظر پزشکی می تونه میکروب ها داخل رحم بشه. ایجاد عفونت های شدید وطولانی کنه که درمان آن بسیار سخت خواهد بود درمواردی می تونه باعث نازایی بشه وهم چنین احتمال بارداری هرچند کم است ولی صفر نیست وفرزندی که از حیض به وجود بیادولد حیض خواهد بود که روی رستگاری را نخواهد دید اگر شوهرت خیلی گرم مزاجه از طریق رابطه دهانی یا لاسینه یا لاپایی ودرنهایت ازطریق رابطه مقعدی البته با رعایت آماده سازی اونا ارضا کن.

یه نفر
یه نفر
5 ماه قبل
پاسخ به  سعید

منطقیه

شهر
مشهد
آیدا
آیدا
1 ماه قبل
پاسخ به  سعید

اول سلام
دوم برو کل مطالب رو بخون تا بدونی چی به چیه
هیچ جای دنیا نگفتن که رابطه جنسی از جلو باعث کفاره میشه
نازایی کلا مطالبش فرق داره
همه چی رو با هم قاطی نکن بده تحویل مردم سردرگمشون کن
و اینکه رابطه مقعدی چه در دوران پریودی و غیر پریودی توصیه نمیشه.

شهر
شیراز
علی
علی
6 ماه قبل
پاسخ به  ندا

بله

شهر
اصفهان
سی سانتی
سی سانتی
5 ماه قبل
پاسخ به  ندا

۳قلو میزایی

شهر
مشهد
محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  ندا

بله، احتمالش هست.

سعید
سعید
4 ماه قبل
پاسخ به  ندا

بله قطعا

آیدا
آیدا
1 ماه قبل
پاسخ به  ندا

سلام به یه پزشک زنان مراجعه کن.
بهتر میتونه راهنماییت کنه.

عشق بازی
عشق بازی
1 سال قبل

بده چرا ندی خیلی هم بده از جلو هم بده بزار چشش سیر بشه ولی انجام بدی هااااا

عشق بازی
عشق بازی
1 سال قبل

سلام میشه عکس پریود بودنم و ارسال کنم ؟

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  عشق بازی

سلام

شهر
مشهد
فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  عشق بازی

سلام عکس بزار

شهر
تهران
سعید
سعید
4 ماه قبل
پاسخ به  عشق بازی

میشه ولی شخصی بهتراست

..Fati
..Fati
1 سال قبل

من در اخرین روز پریودی با نامزدم رابطه داشتم ولی رابطه کامل نبود و دوباره خونریزی افتادم میخواستم ببینم پردم دچار اسیب شده

سعید
سعید
9 ماه قبل
پاسخ به  ..Fati

سلام اگر آلت داخل واژن به اندازه سر آن هم باشه بکارت آسیب می بینه.

سامی
سامی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
بدون کاندوم عوارضی هم می‌تونه برا مرد
داشته باشه

شهر
تبریز
سعید
سعید
9 ماه قبل
پاسخ به  سامی

این عمل درزمان پریودی حرامه وموجب کفاره میشه واز نظر پزشکی برای زن ومرد آسیب زا خواهد بود.

سیندرلا
سیندرلا
4 ماه قبل
پاسخ به  سعید

بابا همه میدونن چقدر میگی

آیدا
آیدا
1 ماه قبل
پاسخ به  سعید

حرام بودنش دلیل دیگه ای داره
وگرنه در عوضش مفید هم هس
هر مطلبی رو دیدی با دقت بخونش

مهسا
مهسا
1 سال قبل

نزدیکی در دوران پریود پر از اشکال هست شما انجام ندید….

شهر
کرج
محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  مهسا

آره

رضا
رضا
1 سال قبل
پاسخ به  مهسا

سلام اصل بدع