علائم فشار خون بالا

علائم فشار خون بالا یا هایپرتنشن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

آگاهی از علائم فشار خون بالا راهکاری است که به کمک آن می‌توان از عوارض ناخوشایندی که در پی دارد پیشگیری کرد. یکی از خطرناک ترین چیزها در مورد فشار خون بالا، هایپرتنشن، عدم آگاهی فرد از بیماری خودش است.

در حقیقت، تقریباً یک سوم افرادی که فشار خون بالا دارند، از بیماری خود خبر ندارند. چرا که هایپرتنشن تا زمانی که خیلی شدید نباشد، هیچ علامتی ندارد.

بهترین راه برای آگاهی از علائم فشار خون بالا ، معاینات منظم است. البته می توانید فشار خون را در منزل نیز بررسی کنید. اگر از نزدیکان شما کسی هایپرتنشن داشته باشد، شناخت علائم فشار خون بالا برای شما بسیار مهم است.

بهتر است بخوانید: لیست علائم و نشانه های کرونا

علائم فشار خون بالا یا هایپرتنشن

اگر فشار خون شما بسیار بالا باشد، علائم خاصی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید؛ از جمله:

علائم فشار خون بالا
چک کردن منظم فشار خون

بیشتر بدانید: فشار خون چیست؟

گاهی اوقات افراد فکر می کنند یک سری علائم مربوط به فشار خون است، اما ممکن است اینطور نباشد:

  • سرگیجه
  • عصبی بودن
  • تعریق
  • مشکل خواب
  • سرخی پوست صورت
  • لکه های خونی در چشم

بیشتر بخوانید : آزمایش فشار خون بالا چگونه انجام میشود؟

کدام علائم فشار خون بالا نیاز به مراجعه به پزشک قلب و عروق دارند؟

در صورتی که هر یک از علائم فشار خون بالا را دارید باید سریعاً به بهترین پزشک فوق متخصص قلب مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار بحران فشار خون شوید که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود. همچنین ممکن است این علائم نشانه‌ای از یک بیماری جدی دیگر باشد.

به عنوان مثال در بیشتر اوقات هایپرتنشن سردرد یا خونریزی بینی ایجاد نمی کند. اما در صورت وجود بحران فشارخون، یعنی فشار خون بالای 120/180، این اتفاق ممکن است روی دهد.

اگر فشار خون شما بسیار زیاد است و این علائم را دارید، 5 دقیقه استراحت کرده و دوباره بررسی کنید. اگر فشار خون شما همچنان به طور غیرمعمول بالا باشد، یک فوریت پزشکی است. بنابراین باید با شماره 115 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : فشار خون نرمال چیست؟

علائم فشار خون بالا
فشار خون

بیشتر بدانید: فشار خون بالا چیست؟

لازم به یادآوری است که هایپرتنشن معمولاً علامتی ندارد. بنابراین، همه افراد باید مرتباً آن را بررسی کنند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند بزرگسالان دارای فشار خون طبیعی هر ساله در ویزیت های بهداشتی معمول فشار خون خود را چک کنند. همچنین در نمایشگاه‌های منابع بهداشتی یا سایر انجمن‌های بهداشتی این بررسی به طور رایگان انجام می شود.

اگر هایپرتنشن دارید، باید در منزل آن را بررسی کنید. مانیتورهای خانگی ممکن است بهتر از دستگاه های فروشگاهی کار کنند. پزشک تغییر سبک زندگی را به همراه داروهایی برای کاهش فشار خون توصیه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : قرص آسپرین چیست و چرا مصرف می‌شود؟

هایپرتنشن درمان نشده می تواند منجر به بیماری های جدی از جمله سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی کلیه و مشکلات چشم شود.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات در مورد علائم فشار خون بالا و راه‌های درمان آن می‌توانید از راهنمایی‌های پزشکان متخصص قلب و عروق استفاده کنید. البته برای دریافت این راهنمایی‌ها لزومی ندارد که صبر کنید تا در زمان ممکن مراقبت‌های درمانی مورد نیاز خود را به دست آورید. می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین از طریق درمانکده انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برای فشار عصبی چه بخوریم؟

تیم درمانکده پس از بررسی نیازهای بیماران مختلف و پزشکان، امکان نوبت دهی از بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق را در سایت خود فراهم کرده است. برای انتخاب پزشک مورد نظر خود بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس با مطب، می‌توانید برای دریافت نوبت به لیست بهترین پزشکان  مراجعه کرده و با توجه به اولین نوبت خالی پزشک، نظرات بیماران، تلفن مطب و آدرس مطب، نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

منبع : WEBMD

[sibwp_form id=5]

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد رای‌ها 142

هنوز امتیازی ثبت نشده

Editorial team
تیم تحریریه درمانکده

تیم تحریریه درمانکده متشکل از نویسندگان باتجربه حوزه سلامت و پزشکی است که به صورت تخصصی به تحریر مقالات با موضوعات پزشکی، سلامت جسم و سلامت روان می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنیم که محتوای تخصصی این نویسندگان را از دست ندهید.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

25 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها